شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۶۸۲
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

فکرشهر: مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: ۲۳ شناگاه مجاز در سواحل شهری و روستایی استان بوشهر شناسایی شد.

به گزارش  فکرشهر از تسنیم، عباس برزگر زاده ظهر امروز در نشست ساماندهی سواحل استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر طولانی‌ترین ساحل را در حوزه خلیج فارس دارد و استفاده از ظرفیت‌های مختلف سواحل استان به ویژه در حوزه گردشگری دریایی اهمیت بسیار زیادی دارد.

وی بر لزوم ساماندهی شناگاه‌های استان تاکید کرد و افزود: برخی از جایگاه‌های سواحل استان به صورت سنتی تعیین شده‌اند و آلودگی دارند که با برنامه ریزی صورت گرفته، شناسایی شناگاه‌های مجاز با همکاری و همراهی دستگاه‌های ذیربط آغاز شده است.

برزگرزاده با بیان اینکه شناگاه‌های رسمی و مجاز با پرچم آبی علامت گذاری و مشخص می‌شوند ابراز داشت: در این شناگاه‌ها امکانات لازم از قبیل نجات غریق، سرویس‌های بهداشتی، دوش آب برای استحمام و .....استقرار می‌یابند.

  وی یادآور شد: شناگاه‌هایی که سالم و مجاز اعلام می‌کنیم باید پلاژ بانوان و آقایان در آن ایجاد شود و امکانات مورد نظر با همکاری شهرداری‌ها( در سواحل شهرها) و دهیاری‌ها ( در سواحل روستاها) مستقر شوند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر از شناسایی 23 شناگاه مجاز در استان بوشهر خبر داد و یادآور شد: با بررسی‌های به عمل آمده 23 شناگاه مجاز در سواحل استان شناسایی شدند که با پرچم آبی علامت گذاری می‌شوند و اقدامات لازم برای استفاده از این شناگاه‌ها انجام می‌شود.

برزگر زاده تصریح کرد: همچنین 11 نقطه جایگاه مجاز محدوده قایقرانی در سواحل استان تعیین شده‌اند که با برنامه‌ریزی لازم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی گفت: 11 نقطه جایگاه مجاز محدوده جت اسکی نیز در سواحل استان تعیین شده است.

 برزگر زاده بیان کرد: محدوده فعالیت قایق‌های تفریحی، جت اسکی و ورزش‌های آبی حداکثر یک مایل معادل1852 متر از ساحل است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر