پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی:
کد خبر: ۵۱۶۸۵
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

فکرشهر: قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی گفت: دانشگاه به دلیل قدرت اثربخشی، می‌تواند با ارتقای فرهنگ تأثیر گسترده‌ای در جامعه بگذارد.

به گزارش فکرشهر از فارس،  حسین دارابی ظهر امروز در هفتمین کارگاه ارتقای ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: بین فرهنگ، آموزش و پژوهش در دانشگاه نباید مرزبندی باشد، همه این‌ها باید در کنار هم باشند.
قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب نسبت به فرهنگ، اظهار داشت: فرهنگ، کلید و راهکار رفع تمامی مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی مشکل اشتغال و بیکاری موجود است.
وی با تبریک موفقیت‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سطح کشوری گفت: امروز شاهد پیشرفت‌های فرهنگی زیادی در دانشگاه هستیم و روند این پیشرفت‌ها خوب و مناسب بوده است و چنین تشکیلات خوب و منسجمی کمتر دیده‌ایم که بتواند به خوبی کار فرهنگی تأثیرگذار و تشکیلاتی منسجم انجام دهد.
دارابی تصریح کرد: موفقیت‌های ستاد اقامه نماز دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که امروز شاهد آن هستیم نتیجه تلاش عزیزانی است که در حیطه‌های فرهنگی تلاش و فعالیت کرده‌اند و دانشگاه قدردان این عزیزان بوده و همواره پشتیبان کارهای فرهنگی تأثیرگذار و منظم است.
وی بیان کرد: هرگونه سرمایه‌گذاری در عرصه فرهنگ در نهایت به ساماندهی و گره‌گشایی از مشکلات دانشگاه و جامعه منجر خواهد شد.
قائم‌ مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی افزود: از آنجایی‌که سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگ زیربنا و کلید رفع اکثر مشکلات است بنابراین تلاش و تأکید ما بر فعالیت‌های فرهنگی اثربخش و تأثیرگذار است.
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جهت ارتقا فرهنگی حرکت می‌کند
دارابی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در جهت ارتقا فرهنگی حرکت می‌کند گفت: هزینه کرد و سرمایه‌گذاری برای کار فرهنگی یک اقدام شایسته و حرکت روبه‌جلو می‌دانیم که از این طریق هزینه‌های ما را در سایر حوزه‌ها به‌طور یقین کاهش می‌یابد.
وی بابیان اینکه فرهنگ خمیرمایه هر دستاورد در جامعه است و نقش تعیین‌کننده در جامعه بر عهده دارد افزود: رسالت دانشگاه ارتقا فرهنگ جامعه و فرهنگ عمومی است و اگر دانشگاه را فرهنگ‌ساز بدانیم حرف اشتباهی نزده‌ایم.
خدمت به نماز افتخار ماست
دبیر ستاد اقامه نماز و امور مساجد دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز بابیان اینکه خدمت به نماز افتخار ماست گفت: باید نماز را درک کنیم، همچنان که خدای ناشناخته را نمی‌توان عبادت کرد و راه پیامبر را بدون شناخت نمی‌توان ادامه داد نماز را هم بدون شناخت نمی‌توان اقامه کرد.
حجت‌الاسلام مجتبی احمدی افزود: متأسفانه شخصیت نماز برای ما روشن نشده است، از این‌ رو وظیفه امروز ما احیا کردن اصل نماز و پرداختن به ارکان آن است و البته کار ساده‌ای نخواهد بود.
هفتمین کارگاه ارتقای ائمه جماعات دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین عباس دشتی مسئول دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان بوشهر، دکتر حسین دارابی قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در برنامه‌ریزی، کارشناسان فرهنگی و ائمه جماعات در سالن کنفرانس هلال‌احمر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر