شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۶۸۶
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

فکرشهر:  از ۵۷۰ استخر در سایت پرورش میگو مند شهرستان دشتی بیش از دو هزار تن میگو برداشت شد.

به گزارش فکرشهر، احمد ایزدی رئیس دامپزشکی شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: این میزان برداشت میگو تحت نظارت دامپزشکی و طی بیش از ۷۳۰  فقره گواهی بهداشتی‌قرنطینه‌ای از  مزارع پرورش به مقصد حمل شده است.

وی افزود: امسال برای سومین سال متوالی طرح کدینگ و ردیابی میگو در مزارع پرورش استان بوشهر انجام می‌شود که در این طرح برای هر محموله گواهی حمل بهداشتی توسط دامپزشک مسئول بهداشتی سایت صادر و پس از بازدید در مقصد تخلیه می‌شوند و در سایت مند دشتی با پیگیری های انجام شده بیش از  ۷۳۰ گواهی بهداشتی‌قرنطینه‌ای صادر شده است و محموله هایی که به شرکتهای فرآوری میگو ارسال می‌شود پس ازفرآوری محصول، کد رهگیری صادر شده در هر گواهی بهداشتی‌قرنطینه‌ای بر روی تمامی جعبه‌ها و کارتن‌ها برای ردیابی کالا درج می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری ۴۲ مزرعه در سایت پرورش میگو مند دشتی اقدام به لارو ریزی تحت نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان دشتی که در بیش از ۵۷۰ استخر کرده‌اند که اولین لارو ریزی اواخر اردیبهشت بوده است و در مجموع بیش از ۱۶۰ میلیون قطعه لارو ریزی در سایت انجام شده است و امسال در سایت مند شاهد یکی از طولانی‌ترین فصل‌های پرورش میگو بوده‌ایم.

ایزدی گفت: امسال نیز محصول نهایی حاصل تلاش‌های پرسنل دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی است که از ابتدای فصل تولید لارو و همزمان با فعالیت مولد سازی در مراکز تکثیر، نظارت‌های بهداشتی، پایش و نمونه برداری و آزمایشات و تستهای PCR بر روی نمونه صورت پذیرفته و خوراک مصرفی نیز مورد آزمایش قرار می‌گیرد تا در نتیجه لارو میگویی با کیفیت و با حداکثر اطمینان از لحاظ سلامت با گواهی حمل قرنطینه‌ای بهداشتی به مزارع پروش ارسال شود.

وی تصریح کرد: در ادامه روند تولید میگو پرورشی، بعد از  مراکز تکثیر بر روند کاری مزارع پرورش میگو و آماده سازی مزارع با همکاری کارشناسان شیلات و مسئول بهداشتی نظارت انجام می‌شود و صدور مجوزهای لارو ریزی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در نهایت نیز میگوهای تولیدی در صورت تایید مسئول بهداشتی با صدور گواهی حمل قرنطینه‌ای بهداشتی به مراکز بسته بندی و فراوری میگو و یا سایر مقصدها ارسال می‌شود.

 وی یادآور شد: با انجام بازدیدهای مکرر و موثر توسط بخش خصوصی و دولتی، آموزش و اعلام نواقص به پرورش دهندگان و اتحادیه پرورش دهندگان میگو مند دشتی و بواسطه همکاری اتحادیه و پرورش دهندگان و تلاش‌های مسئول بهداشتی سایت، مورد مثبتی از درگیری بیماری‌های هشدار کردنی مشاهده ثبت نشده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر