جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۷۱۵
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶

فکرشهر: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر یکی از ظرفیت‌های این استان را تولید فرش دستباف دانست و گفت:در ۹ ماه امسال ۷ هزار مربع فرش دستباف توسط بافندگان استان بوشهر تولید شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ابوالقاسم محمدزاده ظهر امروز در نشست با تولیدگان صنایع دستی جایگاه این استان در تولید فرش دستباف را مهم دانست و اظهار داشت: بافندگان فرش زیر پوشش اتحادیه صنف فرش دستباف قرار دارند.

وی از فعالیت 12 شرکت تعاونی فرش دستبافت در استان بوشهر خبرداد و افزود:10هزار و 413 نفر در استان بوشهر عضو اتحادیه‌های فرش دستباف هستند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به فعالیت 4 هزار و 900 بافنده فرش دستباف در استان تصریح کرد:  4 هزار و 900 نفر بافنده فعال درقالب 12 تعاونی فرش دستباف و 14 کارگاه قالیبافی متمرکز و غیرمتمرکزمشغول به فعالیت هستند.

محمدزاده از تولید فرش دستباف در استان بوشهر خبرداد و گفت: ظرفیت تولید فرش دستباف در استان بوشهر بسیار بالا است به گونه‌ای که در 9 ماه امسال 7 هزار مربع فرش دستباف توسط بافندگان استان بوشهر تولید شده است.

وی، به اقدامات حمایت از تولیدکنندگان فرش دستباف پرداخت و افزود: در راستای حمایت از تولیدات داخلی تاکنون اقدامات متعددی شامل جلسات تخصصی با فعالان فرش برای برنامه ریزی و توسعه فضای فعالیت مربوطه، برگزاری جشنواره تجلیل به همراه نمایشگاه فرش، شرکت در نمایشگاه‌های ملی و بین المللی و پیگیری مسائل و مشکلات  امورمرتبط با فرش دستباف از سوی این سازمان انجام گرفته است.

   محمدزاده از پرداخت تسهیلات بانکی به فرش بافان خبرداد و تصریح کرد:  از جمله حمایت‌های صورت گرفته در بخش مشاغل خانگی به ویژه فرش دستباف امسال مجوز اعطای وام مشاغل خانگی به 282 مورد متقاضی مستقل به فعالیت و 64 نفر متقاضیان واحدهای پشتیبان کننده فعالیت‌ها بوده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: به منظور رشد و پیشرفت علمی واصولی بافندگان فرش دستباف و همچنین ارتقاء سطح کمی و کیفی محصولات تولید شده برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف نظیر استفاده از روشهای نوین بافندگی، بازاریابی صحیح محصول‌، مسائل بهداشت فردی و غیره از دیگراقدامات صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش  نقش مهمی در تولید فرش دستباف می‌شود بیان کرد: در راستای رشد و پیشرفت علمی و عملی بافندگان فرش دستباف، ارتقاء سطح کمی و کیفی فرش‌های تولیدی و حفظ جایگاه فرش در بازارهای هدف، سه دوره آموزش منجر به تولید فرش دستباف در استان بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر