جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۱۷۲۵
پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۷

فکرشهر: یک پژوهشگر نمونه بر ضرورت تدوین سند بالادستی پژوهش در کشور تاکید کرد و گفت: در این صورت پژوهشگران ما دچار سردرگمی نخواهند شد و هدف غایی عرصه پژوهش مشخص خواهد شد.

به گزارش فکرشهر، دکتر آرش شاهین عضو هئیت علمی دانشگاه اصفهان در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه انتخاب او به عنوان پژوهشگر نمونه کشوری حاصل  ۲۰ سال فعالیت پژوهشی در دانشگاه بوده که این فعالیت‌ها در قالب‌های مختلف کتاب، طرح، مقاله و غیره صورت گرفته است، اظهار کرد:  فعالیت شاخص من در حوزه مدیریت کیفیت، مدیریت نوآوری، مدیریت نگهداری تعمیرات و مدیریت زنجیره تامین به ویژه در حوزه مدیریت کیفیت بوده است که در این زمینه نظریه پردازی کرده و الگوهای را طراحی یا بازطراحی کرده و براساس آن مشکلات این حوزه رفع شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در اغلب فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی موفق به توسعه و پیاده سازی الگوهای سرآمدی در حوزه مدیریت شدم که بر اساس آن بسیاری از دغدغه‌ها و مشکلات برطرف شده است.

شاهین همچنین به مهمترین دغدغه‌های پژوهشگران امروز اشاره کرد و گفت: پژوهشگران دچار نوعی سردرگمی شده و همواره این دغدغه را دارند که باید چه کاری را انجام داده و در چه مسیری قدم بگذارند، چرا که ادامه این راه و تصمیم گیری در آن به بودجه و توان مالی بستگی دارد و پژوهشگر با خود این دغدغه را دارد که با پیمودن این مشکلات در نهایت چه حاصلی برای آنها عاید می‌شود؟ به همین دلیل لازم است ما یک سند بالادستی تدوین کنیم که نظیر سایر اسناد امروز مدام قابل تغییر نباشد که اولویت‌های آن هر ساله تغییر یابد. بنابراین لازم است در این سند یک هدف غایی تعیین کنیم که شاخص پژوهشی کشور در عرصه‌های مختلف مشخص شود در این صورت پژوهشگران تکلیف خود را دانسته و می‌توانند براساس آن برنامه ریزی کنند.

این پژوهشگر نمونه کشوری در پایان توصیه کرد: پژوهشگران جوان در انجام فعالیت‌های خود تمرکز داشته باشند و برای رسیدن به نتیجه نهایی تلاش مستمر داشته باشند و این گونه نباشد طرحی را به صورت ایستگاهی و مقطعی انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر