پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۷۳۷
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

فکرشهر: حجت الاسلام محمد حمیدی نژاد در خطبه های این هفته آبدان اظهار داشت: بر ائمه جمعه واجب است که در همه خطبه های نماز جمعه توصیه به تقوا داشته باشند و فلسفه نماز جمعه هم دعوت تقواست.

وی اضافه کرد: معمولا معنای ناقصی از تقوا ارائه می شود، و توصیه به انجام واجبات و ترک محرمات، این معنای ناقصی از تقواست. در قرآن ما را به معنای جامع تر از تقوا راهنمایی می کند. از زبان پیامبران مختلف خداوند می‌فرماید که تقوا داشته باشید و از ما( پیامبران) اطاعت کنید.

به گزارش فکرشهر از مهر، امام جمعه آبدان اضافه کرد: رهبر انقلاب در دیدار با مردم قم در ۱۹ دی ماه فرمود: حقایقی است که جوانان باید توجه کنند زیرا کشور و آینده متعلق به آنهاست. روز ۱۰ دیما ۵۶ رییس جمهور امریکا آمدند تهران و گفتند ایران جزیره ثبات است . کمتر از ۱۰ روز مردم قم قیام کردند.

وی بیان کرد: دستگاه محاسباتی دشمن که خیلی به آن می بالند و برخی در داخل هم به آن پز می دهند، سست است و بر خلاف آن محقق می شود. همچنان که چند روز قبل گفتند جشن کریسمس در تهران برگزار می کنیم، اما اینگونه نشد. چندین بار سقوط نظام را پیش بینی کردند، سقوط نظام سوریه را پی بینی کردند، حمله اسراییل به لبنان، هیچ کدام از پیش بینی های آنها محقق نشد. اما پیش بینی های جریان حق از طرف امام ما همه محقق شده است.

حمیدی‌نژاد افزود: ملت ایران چون زیر بار نمی رود و روشنگری می کند، با ما دشمن هستند. امام فرمود: برخی خود را به نفهمی می زنند، شاید جور دیگری است. یعنی خائن هستند. این افراد می گویند وقتی روی موشک شعار می نویسیم کار ما پیش نمی‌رود. ما باید توجه کنیم که این افراد یا نفهم هستند یا خائن، دشمنی امریکا با ما به دلیل این مسائل نیست. هستی ما آنها را به خطر انداخته است و ما لحظه ای از پا نمی نشینیم.

وی ادامه داد: هرجا جوانان وارد شدند کار حل شده است، مسئولین باید به سمت جوانان بروند. برای مسئولان دولتی مهمترین کار معیشت مردم است. ممکن است منابع داخلی کم باشد، اما برخی با دلال بازی منابع را ظالمانه می بلعند. هزاران میلیارد تومانی که افرادی با مسئولین همراهی می کنند، از کیسه بیت المال برداشته می شود، چرا مقابله نمی کنید؟ مسئولین و بانک ها این کارها انجام می شود.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: وقتی امام به مردم می گوید که مسئولین کاری نمی‌کنند. دشمن می گوید ما پنجمین کشور ثروتمند دنیا است، در این کشور ما باید فقیر داشته باشیم؟ دشمن روی معیشت قشر ضعیف متمرکز شده است. دشمن پروژه براندازی دارند.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب طراحی براندازی ۳۰ ساله به صورت ۱۰ ساله برنامه ریزی کردند. از سال ۶۸ شروع کردند، تا سال ۷۸، موفق نشدند، تا سال ۸۸ باز هم موفق نشدند، از سال ۸۸ شروع کردند تا در سال ۹۸ به نتیجه برسند. باید در این ۱۰ سال طبقه متوسط و پایین فشار وارد شود و مسئولین القا کنند که مشکل کشور رهبری است. گفتند: ولایت فقیه مانند زرهی است که از نظام ایران اسلامی محافظت می کند، باید مردم را از ولایت جدا کنیم.

امام جمعه آبدان تاکید کرد: مسئولین همه خرابکاری می کنند، اقتصاد را به هم می ریزند، بعد هم تقصیرها را گردن رهبری می اندازند. در حالی که همه امکانات در دست مسئولین اجرایی است. می خواهند با فشار بر قشر ضعیف و مقصر جلوه دادن رهبری  نظام را از پا در آورند. ملت ما اگر از گرسنگی بمیرد از فرمان ولای فقیه خارج نمی شود.

وی افزود: در فضای مجازی القا می کنند که همه بودجه کشور به حوزه ها می رود تا ملت علیه روحانیت بشورد. حوزه علمیه ای که ۱۲۸ هزار طلبه دارد، ۳۰۰ میلیارد بودجه دارد، دانشگاه تهران ۵۹۶ میلیارد بودجه دارد با هزار دانشجو، هزینه هر طلبه دو میلیون، و هزینه هر دانشجو ۳۱ میلیون است. اینها نقشه است، بیدار باشیم و ابزار دست دشمن نباشیم. همه وظیفه داریم روشنگری کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر