شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۷۳۹
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: شیخ خلیل افرا امام جمعه موقت اهل سنت کنگان، حرام دانستن  ربا را از ضروریات دین دانست و رباخوار را مورد لعن خداوند معرفی کرد و اظهار داشت: در قرآن و روایات تعبیراتی در مورد ربا به کار رفته که بسیار هشدار دهنده و نشانگر بزرگ بودن این گناه است تا جائی که فرد رباخوار و کسی که معامله ربوی می‌کند و کسی که بر معامله ربوی شهادت میدهد و هر کسی که به نحوی در فعالیت‌های ربوی دخالت داشته همگی مورد لعن و نفرین خداوند قرار می‌گیرند و این عظمت گناه را می رساند.

نبود سیاست گذاری درست در ترویج کتاب‌خوانی

وی در خطبه دوم نماز به موضوع لزوم فرهنگ سازی اصولی در جامعه اشاره کرد و فقدان شناخت درست از مردم و واقعیت‌های فرهنگی و دینی جامعه را موجب آشفتگی حوزه فرهنگی کشور دانست و نبود چشم‌انداز مشخص برای بهبود شرایط فرهنگی کشور را به‌عنوان معزلی بزرگ معرفی کرد.

به گزارش فکرشهر از مهر، وی نقش حکومت‌ها را در شکل‌گیری فرهنگ جوامع، حیاتی و انکار ناپذیر دانست و افزود: متاسفانه با گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی، همچنان شاهد مشکلات اصولی و اولیه فرهنگی هستیم و این مشکلات در بیانات رهبر معظم انقلاب بخوبی نمایان است.

افرا، نبود سیاست گذاری درست در ترویج کتاب‌خوانی را برای کشور مهم دانست و معضلی برای خانواده‌ها معرفی کرد و اکثر مشکلات موجود را ناشی از نبود آموزش‌های لازم در خانواده اعلام کرد.

وی ضمن تاکید بر لزوم تبلیغ در راستای گسترش فرهنگ دینی، هر گونه تسامح و کم کاری را در این زمینه گناه بزرگ و نابخشودنی دانست و در پایان بیانات خود مسئولان را به تلاش در راستای خدمت هر چه بیشتر به مردم سفارش کرد.

انتقاد از برنامه‌های خلاف شرع در جشن‌ها

حجت الاسلام یوسف قاسمی در نماز جمعه کنگان نیز با انتقاد از برخی برنامه های خلاف شرع در جشنواره فرهنگی ورزشی دا در دهکده گردشگری شیرینو شهرستان کنگان اظهار داشت: در نظامی که خون هزاران شهید به پای آن ریخته شده است انجام چنین کارهای وقیحی معنا ندارد.

وی خطاب به دستگاه‌های مسئول در اجرای این جشنواره گفت: آیا پاسخی به امام زمان (عج)، رهبری، مادران شهدا دارید؟ قطعا چنین بدعت هایی در آستانه چهلمین سالروز پیروز انقلاب اسلامی خلاف مسلم است.

قاسمی در پایان این بخش از مسئولان خواست به بهانه برنامه های دینی و شاد اجازه دهن کجی به شرع و خلاف دین را ندهند.

خطیب موقت جمعه با اشاره به سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قم گفت: به فرموده معظم له انگیزه هایی وجود دارد که فضا و روحیه انقلابی قم را کمرنگ کنند.

قاسمی با تبیین نقشه های شوم آمریکایی ها در چند دهه گذشته تا کنون و تلاش آنان برای براندازی نظام در کلام معظم له افزود: به فرموده رهبری فرزانه انقلاب دولت مردان آمریکایی نه عقایدشان ، نه قولشان و نه امضایشان اعتباری ندارد و نباید اعتنا کرد.

وی با تبریک میلاد حضرت زینب کبری (س) و روز پرستار و تقدیر از جامعه پرستاری عنوان داشت: حضرت زینب بعنوان بزرگ پرستار کربلای حسینی الگویی بزرگ برای پرستاران و همه امت اسلامی است و نامگذاری این روز افتخاری برای پرستاران عزیز است.

امام جمعه موقت به اظهار نظرهای سخیف یکی از سیاسیون، در خصوص فتنه ۹۸ و بیان اینکه رهبری خط قرمز نظام است ، گفت: اگر شما به این سخنان سخیف خود ادامه دهید قطعا یک سر فتنه ۹۸ خواهید بود.

قاسمی در پایان با اشاره به موضوع بازگرداندن منافقین به عراق بیان داشت: این اقدام فتنه جدید آمریکایی ها برای بی ثباتی در منطقه و جبران شکست ها و فلاکت منافقین و حامیان آنهاست.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر