سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار محیط زیست
توقف روند کاهشی دما؛
فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از ورود دو سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: روند کاهش دمای استان متوقف می‌شود...
کد خبر: ۵۱۷۸۳
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از ورود دو سامانه بارشی به استان خبر داد و گفت: روند کاهش دمای استان متوقف می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، پیام مساعدی با اشاره به روند کاهش دما در استان بوشهر اظهار داشت: دمای هوای استان بوشهر از روز پنجشنبه هفته پیش تاکنون بین پنج تا ۱۰ درجه کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه امروز شهر جم با سه درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان بوشهر بوده است، اضافه کرد: امروز صبح دمای هوای برازجان و دیلم هفت درجه سانتیگراد و دمای هوای بوشهر ۱۰ درجه بوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر از توقف روند کاهش دما در استان از امروز خبر داد و بیان کرد: از روز یکشنبه یک سامانه بارشی به تدریج وارد غرب و جنوب غرب کشور می‌شود و ضمن افزایش پوشش ابر در آسمان استان، در ساعاتی از روزهای دوشنبه و سه‌شنبه بارش باران گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد در نیمه شمالی استان پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی افزود: از عصر روز یکشنبه و طی روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید با جهت جنوب شرقی نیمه شمالی خلیج فارس و بویژه سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد: توصیه می‌شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی اجتناب شود.

وی ادامه داد: سامانه بارشی دیگری از روز چهارشنبه وارد استان می شود که انتظار می رود تا پایان هفته در استان فعال باشد.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ و در سواحل جنوبی استان گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت ، از فردا بتدریج جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی اظهار داشت: ارتفاع موج دریا تا عصر امروز ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از سواحل جنوبی گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود و طی امشب تا عصر فردا در همه سواحل استان ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت شش و ۳۳ دقیقه، مد اول ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه، جزر دوم ساعت ۱۸ و ۱۳ دقیقه و مد دوم دریا ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر