جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۱۷۸۶
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳

فکرشهر: استاندار بوشهر بر پایش مستمر وضعیت آب و هوای عسلویه تاکید کرد و گفت: اورژانس هسته‌ای یکی از نیازهای استان بوشهر است که ساخت و تکمیل آن نیازمند همکاری بیشتر سازمان انرژی اتمی است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالکریم گراوند پیش از ظهر شنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل و قرارگاه پرتوی استان بوشهر با اشاره به رزمایش پرتوی به میزبانی بوشهر بیان کرد: در مورد تاریخ برگزاری رزمایش کمیته ای متشکل از جانشین قرارگاه پرتویی استان و نیروگاه اتمی بوشهر هر تصمیمی که گرفتند قابل اجرا خواهد بود.

وی بیان کرد: البته زمان برگزاری رزمایش پرتوی نباید در زمان تعمیر و استراحت نیروگاه اتمی باشد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: یکی از اهداف مهم پدافند غیرعامل صیانت از سرمایه های انسانی است و در این مسیر همه عوامل مرتبط باید همکاری لازم را داشته باشند.

گراوند با تاکید بر آموزش پدافند غیرعامل به قشرهای مختلف گفت:  یک برنامه مدون در مورد آموزش پدافند غیرعامل در استان بوشهر تدوین شود و هرچه در این زمینه سرمایه گذاری کنیم کم است.

وی با تاکید بر اینکه اورژانس هسته‌ای از نیازمندی‌های مهم استان بوشهر است، گفت: استان بوشهر برای ساخت اورژانس هسته‌ای بوشهر تاکنون ۹ میلیارد تومان هزینه کرده و با توجه به اینکه این پروژه با همکاری سازمان انرژی اتمی ایران در حال ساخت است انتظار داریم سازمان انرژی اتمی همکاری بیشتری برای تکمیل این پروژه داشته باشد.

استاندار بوشهر بر پایش مستمر وضعیت آب و هوای عسلویه تاکید کرد  و بیان داشت:  پایش مستمر آب و هوای عسلویه باید مبتنی بر داده های علمی و نظارت دقیق باشد و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و محیط زیست استان هم بر فعالیت های این ایستگاه نظارت کنند.

گراوند گفت: مدیران مرتبط طرح جامع پدافند غیرعامل استان را با دقت مطالعه کرده و نظارت و پیشنهادات خود در مورد طرح تا قبل از تصویب و اجرا به دبیرخانه شورای پدافند غیرعامل استان ارسال کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر