پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۸۵۸
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۷

فکرشهر: کارشناس مذهبی حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی گفت: فرهنگ تزکیه، پاکیزگی و زکات باید در فرهنگ عمومی جامعه جاری و نهادینه شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی سرلک کارشناس مذهبی برنامه تلویزیونی سمت خدا در مراسم میلاد حضرت زینب کبری (س) و سالروز دستگیری تفنگداران آمریکای متجاوز به دست دلیرمردان سپاه پاسداران منطقه دوم دریایی بوشهر اظهار داشت: عزت و امنیت خود را مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم.

وی بیان کرد: تابلو شعور و مجاهدت مصائب کربلا به جمله «ما رأیتُ الّا جمیلاً» نقش بسته بود و حضرت زینب(س) با اینکه به همراه صحابه خود در چنگال دشمن بی رحم بود ولی در اوج آرامش، نگاه و امیدش مثبت به رحمت واسعه الهی کم نشد و حضرت در صحنه قیام عاشورا با اینکه توهین ها و قدرنشناسی‌ها را از سوی سپاه کفار دیده بود ولی او همواره صبور، ولایتمدار و باتقوا بود.

کارشناس مذهبی حوزه خانواده و سبک زندگی اسلامی با بیان اینکه عالم صحنه جمال حضرت حق است، افزود: دیدن خدا از ناحیه ربوبیت برای ما فراهم شده است. انسان بی خدا پی در پی و پیوسته در تنگنا و سختی و بن بست به سر می برد.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه قیامت یکی از باورهای اصیل دینی است، عنوان کرد: فرهنگ تزکیه، پاکیزگی و زکات باید در فرهنگ عمومی جامعه جاری و نهادینه شود. دشمنی و کینه توزی از رفتارهای افراد در بند شیطان است.

وی با بیان اینکه خدامحوری و دیانت اساس زندگی حضرت زینب کبری (س) و امام حسین (ع) بود افزود: معنویت در افراد خانواده، عبادت افراد خانواده و تلات قرآن کریم مسیر نورانی بندگی را زمینه سازی می کند.

وی با اشاره به اینکه بهترین تاکتیک در مقابله با دشمنان است، گفت: اقتدار امت شیعه الان در طول تاریج بی نظیر است و شیعیان پرافتخارترین بندگان خدا در تاریخ بشریت هستند و مردم موحد ما شایسته درک ایام ظهورند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه درس آموزی از درگاه خدا و مکتب اهل بیت رسول الله (ص) بهترین آموزه و سبک زندگی است، افزود: در این ایام که ظهور نزدیک است می بایست شرایط سخت زندگی را با تحمل الهی و نورانی؛ خودمان را بتوانیم با آمادگی ایمانی برای دوران درک ایام ظهور برسانیم.

در این آئین از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آمد و سپس در خاتمه مراسم جشن میلاد حضرت زینب (س) حمیدرضا فاریابی و سید مهدی فاطمی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مولودی خوانی پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر