پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۸۶۴
دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۸

فکرشهر: با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت عملیات اجرایی دو واحد پانسیون در مرکز خدمات جامع سلامت آباد آغاز شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز در آئین آغاز عملیات اجرایی دو واحد پانسیون در مرکز خدمات جامع سلامت آباد شهرستان تنگستان اظهار داشت: در آستانه چهلمین سال انقلاب در حالی قرارگرفته‌ایم که در کشور دستاوردهای بسیار بزرگی

اتفاق افتاده است، اما عده‌ای می‌خواهند بذر یاس و ناامیدی را در دل مردم بکارند.

علیرضا رئیسی افزود: با نگاهی گذرا، می‌توان تحولاتی را که در حوزه سلامت کشور اتفاق افتاده است مشاهده کرد و با مقایسه آن بیش از پیش به واقعیت تحول اتفاق افتاده در حوزه سلامت در کشور پی برد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در قبل از انقلاب بسیاری از مادران باردار دچار مرگ‌ومیر می‌شدند تا جایی که از 100 هزار مادر باردار 276 نفر آن دچار فوت می‌شد اما امروز این تعداد به بیست نفر کاهش‌یافته است.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به میزان مرگ‌ومیر کودکان در قبل از انقلاب بیان داشت: قبل از انقلاب از هر هزار نوزاد متولدشده 110 نفر آن فوت می‌کردند اما امروزه این تعداد به کمتر 9 نفر رسیده است و این یعنی بهداشت و درمان کشور دچار تحول شده است.

دکتر رئیسی گفت: در 18 سال پیش سالانه 120 هزار مورد ابتلا به بیماری مالاریا را در کشور داشتیم اما با برنامه‌های پیشگیرانه این تعداد به کمتر از 50 نفر کاهش‌یافته است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های علمی در زمینه بهداشت و درمان تصریح کرد: در گذشته برای مسائل و مشکلات بهداشتی و درمانی مجبور به استفاده از پزشکان خارجی بودیم اما امروز، پزشکان عمومی و متخصص در تمامی نقاط کشور برای ارائه خدمت به مردم پرورش می‌یابند.

رئیسی با تقدیر از تلاش‌های دکتر شهریاری نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های بهداشتی استان بوشهر گفت: یکی از روش‌های پیشرفت و مبانی توسعه پایدار این است که ما هر کاری را با برنامه و دقیق پیش ببریم و دکتر شهریاری یکی از کسانی است که همواره بدون هیاهو و با برنامه، فنی و دقیق برنامه‌های کاریش را پیگیری می‌کند.
 

وزارت بهداشت نگاه ویژه‌ای به ارتقا سطح سلامت مردم دارد

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان نیز گفت: آنچه در طرح تحول سلامت شاهد بوده‌ایم نگاه ویژه وزارت بهداشت به ارتقاء سطح سلامت مردم و بالا رفتن شاخص‌های بهداشتی بوده است.

سید کمال‌الدین شهریاری مساعدت و همکاری وزارت بهداشت را برای افزایش امکانات و تجهیزات بهداشتی و درمانی در تنگستان خوب ارزیابی کرد و افزود: اگر امروز برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه در اینجا جمع شده‌ایم، ماحصل همین همکاری و همراهی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: اگر هر کس در جایگاهی که دارد به وظایف خود عمل کند می‌توان امید داشت که خدمات به مردم به بهترین شکل ممکن ارائه شود.

سعید کشمیری تصریح کرد: برای اخذ مجوز برای پروژه‌ها همواره باید همه افراد در وظایفی که دارند با هماهنگی و اتحاد پیش بروند تا بتوان گره‌ای از مشکلات مردم را باز کرد.

وی بیان کرد: امروز ساخت پانسیون در مراکز خدمات جامع سلامت که مانعی بزرگ برای جذب پزشکان مراکز بود، ماحصل همین تلاش‌ها و هماهنگی‌هاست که در همین راستا باید از پیگیری‌های دکتر شهریاری نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان و دکتر رئیسی معاون وزارت بهداشت تقدیر و تشکر کرد.

کاهش هزینه‌های درمانی مردم از مهمترین گام‌های دولت تدبیر و امید بوده است

فرماندار تنگستان گفت: دولت تدبیر و امید خدمات زیادی را در مدت سپری‌شده از عمر خود انجام داده است که اجرای طرح تحول سلامت از جمله این خدمات و موفقیت‌هاست که با اجرای مطلوب وزارت بهداشت به ثمر نشسته است و توانسته است در بخش درمان با کم کردن هزینه‌های درمانی مردم قدمی مثبت در این راستا بردارد.

عبدالحسین رفیعی پور از شبانه‌روزی شدن مرکز خدمات جامع سلامت آباد و تجهیز آزمایشگاه این مرکز به عنوان خواسته مردم این شهر نام برد و افزود: شهرستان تنگستان تنها دارای یک مرکز درمانی می‌باشد و تلاش‌ها باید به سمتی سوق داده شود که بیمارستان امام حسین(ع) اهرم در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله پس از تجهیز بیمارستان امام حسین(ع) اهرم، مربوط به تأمین نیروی انسانی ماهر، کارآمد و متخصص می‌باشد تا این بیمارستان بتواند با افزایش این توانایی، از سختی و مشقت مردم برای مراجعه به شهرهای اطراف جهت انجام مسائل و مشکلات درمانی بکاهد.

عملیات اجرایی دو واحد پانسیون در مرکز خدمات جامع سلامت آباد شهرستان تنگستان با حضور معاون بهداشتی وزیر بهداشت، نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، فرماندار و مسؤولان محلی شهرستان تنگستان آغاز شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر