چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/در جلسه رویکرد توسعه اشتغال روستایی مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: استاندار بوشهر ۲۳ دی ماه ۹۷ جهت بازدید از طرح ها و پروژه های شهرستان دشتستان، برای سومین بار به این شهرستان سفر کرد، یکی ازطرح ها که پرورش مرغ مادر( تخم مرغ نطفه دار) شرکت مرغ آمین بود به دلیل تاخیر و کندکاری در روند این پروژه مورد بازدید استاندار و دیگر مسوولین قرار نگرفت، اما در جلسه ای که همان روز در فرمانداری دشتستان به مدیریت معاون استاندار برگزار شد، مشکلات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۵۱۸۶۷
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۵

فکرشهر - اسماء بوستانی: استاندار بوشهر ۲۳ دی ماه ۹۷ جهت بازدید از طرح ها و پروژه های شهرستان دشتستان، برای سومین بار به این شهرستان سفر کرد،  یکی ازطرح ها که پرورش مرغ مادر( تخم مرغ نطفه دار) شرکت مرغ آمین بود به دلیل تاخیر و کندکاری در روند این پروژه مورد بازدید استاندار و دیگر مسوولین قرار نگرفت، اما در جلسه ای که همان روز در فرمانداری دشتستان به مدیریت معاون استاندار برگزار شد، مشکلات این طرح مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فکرشهر، نماینده جهاد کشاورزی در خصوص رفع مشکل طرح پرورش مرغ مادر اظهار داشت: در بحث زمین، بخشی که قبلا واگذار شده بود مشکلی برای توسعه نداشت، فعالیت های اولیه انجام گرفته است اما یک سری موانع در روند واگذاری این اراضی وجود دارد، اگر این روند طی شود مشکل حل خواهد شد. در نهایت نقشه به شکلی طراحی شد که سه اصل درخت بادام در محدوده فضای سبز قرار گیرد، نقشه نیاز به اصلاح داشت که در هفته گذشته نقشه به ۴ هکتار اصلاح شد، در حال حاضر در مرکز استان است و از این لحاظ مشکلی نداریم.

رییس اداره آب استان در خصوص رفع مشکل آب این طرح اظهار داشت: آخرین درخواست از ما در خصوصحل مشکل آب  این بود که با توجه به چاه های آبی که دارند، این آب از آب منطقه ای به آب روستایی واگذار شود و با آب روستایی قرارداد ببندند که ما در این راستا نیز مخالفتی نداریم.

نماینده بانک توسعه تعاون با بیان اینکه متولیان طرح مرغ مادر به ندرت پای کار و تسهیلات آمدند، اظهار داشت: در این خصوص چندین بار با آنها تماس گرفتیم و جلساتی برگزار کردیم، بحث اصلی ما شرکت سازنده یا آنی است که باید با آن قرارداد ساخت بسته شود، فاکتور از آن ها نخواستیم، درخواست داشتیم که شرکت سازنده پای کار آورده شود، ما نیز مانع شدیم و از صفر تا صد را بسازیم اما هنوز در این راستا اقدامی انجام نشده است. به دلیل سرعت در روند کار این طرح به آن ها گفتیم که وثیقه هایتان را به ما معرفی کنید تا بتوانیم آن‌ها را کارشناسی کنیم اما تاکنون هیچ گونه وثیقه ای به ما معرفی نکرده اند، از این رو درخواست یک وثیقه کردیم که تاکنون یک وثیقه هم به ما ارائه داده نشده است.

نماینده مخابرات نیز در خصوص رفع مشکل مخابرات این طرح اظهار داشت: بحث پشت پر جز تعهدات uso است که از لحاظ زمین، منطقه بسیار سفتی است، آیتم شروع شده، اما حفاری به کندی پیش می‌رود، تا کنون چندین حفار به این منطقه  رفته اند اما دستگاه های شان به دلیل سفتی  زمین سوخته است، ولی در عین حال کار در حال انجام  اما زمان بر است. به محضی که فعالیت انجام شود و فونداسیون نصب شود، اینترنت این مکان 3G خواهد بود و انشاالله تا دو هفته آینده مشکل مخابرات طرح مرغ مادر پشت پر حل خواهد شد.

نماینده طرح اقتصاد مقاومتی پرواربندی ۳۰۰۰ راسی خدامراد گرمسیری در خصوص مشکلات این طرح گفت: مشکل آب این طرح نامه نگاری کردیم و به گوش مسوولین مربوطه رساندیم،  قول دادند که جهت رفع این مشکل اقدامات لازم را انجام دهند اما تاکنون هیچ گونه اقدامی در خصوص حل مشکل آب این طرح انجام نشده است، در حالی که ما از خرداد ماه ۹۷ تاکنون روزانه ۸ تا ۱۰ تانکر آب خریداری می‌کنیم، با این حال باز هم جوابگوی نیاز آب طرحمان نیست و با مشکل آب مواجه هستیم. چاه به ما نداده‌اند و امتیاز آب شرب نیز متاسفانه به این طرح تعلق نگرفته است.

 وی  مشکل بعدی این طرح را واریز نشدن وام به صاحبان طرح دانست و افزود:  چهار میلیارد تومان برای ما مصوب کرده اند که تاکنون ۲/۵ میلیارد آن به ما تعلق گرفته است در صورتی که ما ۷ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، حدود ۳۰ میلیارد تومان گوساله در این پرواربندی پرورش می یابد، یک میلیارد تومان سرمایه در گردش بود که قرار بود به سرمایه ثابت تبدیل شود، بانک کشاورزی به ما قول داد اما تاکنون این مبلغ به ما تعلق نگرفته است.

 نماینده طرح اقتصاد مقاومتی پرواربندی  ۳۰۰۰ راسی گرمسیری مشکل دیگر این طرح را کمبود سبوس اعلام کرد و افزود: استان بوشهر ماهیانه حدود ۸۰۰ تن سهمیه سبوس دارد اما طرح ما ماهیانه ۴۰ تا ۵۰ تن سبوس آزاد خریداری می کنیم،  سبوس هایی که وارد استان می‌شود سهم کیست؟ سهمیه سبوس دامداری سه هزار راسی ما ماهیانه ۱۲۰ تن سبوس است در حالی که ماهیانه ۵۰ تن سبوس هم دریافت نمی‌کنیم.

شاهپور رجایی در خصوص حل مشکل آب این طرح گفت: در جلسه ای با شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی، با یک جابجایی مشکل آب این طرح را حل خواهیم کرد. در این خصوص محدودیت وجود دارد اما به دلیل اصرار همکاران جهاد و مجموعه فرمانداری در خصوص رفع این مشکل، ما نیز پذیرفتیم و ان شاالله تا ده روز آینده مشکل آب این پرواربندی را حل خواهیم کرد.

بانک کشاورزی نیز اعلام کرد: اگر کمیته فنی موافقت کند ما نیز در این خصوص مشکلی نخواهیم داشت و مبلغ را به سرمایه گذار انتقال خواهیم داد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر