پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۸۶۸
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۹

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: دغدغه اصلی آموزش و پرورش تلاش برای بهتر شدن است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی صبح سه‌شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: دغدغه اصلی آموزش و پرورش منطقه برای بهترشدن است و مصممند در این مسیر قدم تازه ای بردارند.

امام جمعه بردخون افزود: با امید به آینده بهتر حرکت کنیم تا آینده بهتری در بخش بردخون و آموزش و پرورش رقم بزنیم چرا که آموزش و پرورش از ارکان اساسی یک کشور و پایه و ستون نظام و حکومت اسلامی است و همه افرادی که آینده کشور را به دست می گیرند در این دستگاه مشغول هستند.

وی اضافه کرد: چه اشکال دارد اگر فردی در مسیری خدمت کرده به آموزش و پرورش نیز یاری دهد پس تلاش بیشتری کنیم تا اعتبارات لازم جذب شود و خیرین و نهادهای مسئول را به کمک بگیریم و با همراهی خیرین و مشارکت های عمومی بهره ببریم و تنها از نهادی مانند شهرداری درخواست کمک نکنیم و همه به سهم خود در این امر یاریگر شویم.

رکنی حسینی ابراز داشت: یکی از رسالت های مهم آموزش و پرورش آشنایی نسل جوان با انقلاب اسلامی است که ضرورت دارد در ایام دهه فجر زمینه شناخت دانش آموزان با چگونگی پیروزی انقلاب اسلامی و عوامل تحولات در ایران فراهم شود.

وی با اشاره به ویژگی های امام راحل(ره) گفت: قاطعیت، احساس تکلیف، نظم در امور، شب زنده داری و راز و نیاز، عشق و محبت به اهلبیت، اخلاق حسنه، بی اعتنایی به دنیا، رعایت بیت المال، ساده زیستی و سعه صدر بخشی از ویژگی های معمار کبیر انقلاب اسلامی بود که موجب سرنگونی رژیم طاغوت شد.

امام جمعه بردخون ادامه داد: او بر دل ها حکومت می کرد و قدرت بسیج توده های مردم داشت که عامل آن ارتباط نزدیک با خداوند بود و این باعث محبوبیت و ماندگاری در قلوب مردم شد.

رکنی حسینی بیان کرد: امسال به کوری چشم دشمنان همه مردم ایران اسلامی یک دل  و یک صدا دست به دست هم می دهند و در روز ۲۲ بهمن بار دیگر دشمنان را ناامید می کنند.

وی خواستار برنامه ریزی و تلاش شبانه روزی شد و گفت: همه دستگاه ها بویژه آموزش و پرورش وظیفه مهم و سنگینی بر دوش دارند و باید تلاش کنند رسالت خود را در برابر مردم عملی سازند.

امام جمعه بردخون از تلاش متولیان تعلیم و تربیت منطقه تقدیر کرد و افزود: نسل پویا و آینده ساز با فعالیت و عملکرد فرهنگیان به سوی آینده حرکت می کند که امیدواریم این تلاش ها در مسیر اعتلای نظام اسلامی قرار گیرد.

تعالی ارزش های فرهنگی در اولویت قرار گیرد

بخشدار بردخون نیز اظهار داشت: سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یادآور عظمت، شکوه و غیرت ملت ایران بویژه فرهنگیان و دانش آموزان است.

علی اخلاقی افزود: زمینه سازی برای رشد و تعالی ارزش های فرهنگی انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی و اغنای نسل جوان در اولویت برنامه ها قرار گیرد تا جایگاه انقلاب اسلامی در دنیا شناخته شود.

وی با تأکید بر جوان گرایی و مردمی بودن برنامه ها گفت: در سایه تلاش دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت در بخش، آموزش و پرورش، دانش آموزان و فرهنگیان موفقیت های آموزشی و پرورشی زیادی در قالب مسابقات فرهنگی، ورزشی و جشنواره ها در استان و کشور کسب کرده اند.

اخلاقی با بیان اینکه آموزش و پرورش از مهم ترین نهادهای تربیتی نسل جوان است، اضافه کرد: ظرفیت مناسب مردم باید در ارتقای فعالیت ها استفاده شود زیرا خانواده ها و خیرین توان اثرگذاری زیادی در نظام تعلیم و تربیت دارند.

شورای آموزش و پرورش بزرگ ترین نهاد تصمیم گیری است

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون اظهار داشت: برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت زمینه توانمدسازی فرهنگیان منطقه فراهم شده و طرح تقویت بنیه علمی در همه مدارس روستاها اجرا می شود.

ظهیر محمودی با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش افزود: شوراهای آموزش و پرورش بزرگ ترین نهاد تصمیم گیری و بازویی توانمند در مسیر اعتلای فعالیت های آموزشی و پرورشی و فرصتی مناسب برای حمایت از تربیت نیروی انسانی کارآمد است.

وی با بیان ضرورت حمایت شهرداری از فعالیت های آموزش و پرورش، اضافه کرد: شهرداری ها در همه شهرستان ها و مناطق همراه و حامی  آموزش و پرورش هستند و دستگاه تعلیم و تربیت را در اجرای برنامه ها یاری می دهند که انتظار داریم شهرداری بردخون نیز به یاری آموزش و پرورش بشتابند.

محمودی ابراز داشت: هزینه در برنامه های فرهنگی و تشویق  دانش آموزان بسیار ضروری و  مستلزم صرف اعتباراتی است که اگر حتی به نفرات اوّل مسابقات مختلف امسال در منطقه هدیه ای بدهیم حداقل به اعتباری معادل ۲۵۰ میلیون ریال نیاز است.

دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: آموزش و پرورش دستگاهی عمومی و عام المنفعه است که همه اقشار از سود آن بهره مند می شوند اما بدون پشتیبانی و مشارکت همگانی قادر به انجام وظایف و مسئولیت های خطیر خود نیست.

وی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: دشمنان تلاش می کنند مانع پیشرفت و شکوفایی نظام اسلامی شوند اما به کوری چشم همه بدخواهان چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را با شکوه و عظمت جشن می گیریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون بیان کرد: در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و دهه مبارک فجر مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی برنامه های متنوعی پیش بینی کرده اند که بخشی از این برنامه ها با حضور اقشار مختلف اجرا می شود.

محمودی از تلاش خیرین و یاوران آموزش و پرورش تقدیر نمود و گفت: هر زمان مردم برای کاری اراده کرده اند نتایج و ثمرات ارزشمندی حاصل شده و اطمینان داریم با مشارکت مردم، تعلیم و تربیت به جایگاه شایسته خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه مصممیم همه مدارس به سیستم هوشمند مجهز شوند، ادامه داد: انجمن های اولیا و مربیان، مسئولان، مردم و خیرین می توانند آموزش و پرورش را برای تحقق این هدف یاری دهند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برخی از مدارس منطقه فاقد نمازخانه، کارگاه و آزمایشگاه هستند که انتظار داریم از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین به زودی این نیازها رفع شود.

همراهی شهرداری با آموزش و پرورش

عبدالهادی حصیری سرپرست شهرداری بردخون نیز گفت: توجه به آموزش و پرورش خواسته همگان است اما شهرداری بردخون به دلیل مشکلات مالی تاکنون نتوانسته حمایت شایسته ای از تعلیم و تربیت بردخون کند که امیدواریم با رفع موانع همراهی ها بیشتر شود.

نماینده بهداشت و درمان نیز با اشاره به جایگاه سفیران سلامت در مدارس و ضرورت حفظ بهداشت محیط در مدارس گفت: آزمایشات قند، خون و HIV به صورت رایگان برای افراد هدف در منطقه صورت می گیرد.

حاجی پور افزود: نظارت بر مواد خوراکی در مدارس، نظارت و حساسیت در زمینه استفاده از تلفن همراه در مدارس و خانواده ها، خطرات فضای مجازی، فعالیت مشاوران در مدارس، خطرات گسترش مواد مخدر و دخانیات به صورت جدی در برنامه قرار گیرد.

بتول مقاتلی و ندا ولی نمایندگان مدیران مدارس نیز بر فعالیت مشاور در مدارس، تخلیه روزانه زباله در مدارس، اجرای برنامه های دهه فجر در مدارس با حضور مردم تأکید کردند.

حسین درویشی صفت بر اطلاع رسانی فعالیت های شورا تأکید کرد و حسن زارعی نماینده اولیا نیز با بیان اینکه برنامه های دهه فجر در مدارس روستاها کمرنگ است، گفت: شهرداری ها در شهر و دهیای ها در روستاها به مدارس کمک کنند.

حیدر مغدانی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره نیز گفت: برای حفظ جزء سی در مدارس برنامه ریزی شده و دانش آموزان با جدیت و تلاش به حفظ آن مشغول هستند که با مشارکت خیرین از آنان تقدیر می شود.

در این نشست یوسف جعفری نماینده اولیاء ضمن تقدیر از فعالیت های انجام شده، گفت: آمادگی دارم هدایای تقدیر از دانش آموزان برتر منطقه در زمینه ورزشی را تأمین کنم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر