جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۸۷۸
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۸

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع اجرای طرح‌های شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر گفت: بر اساس تعهد مسئولان وزارت نیرو تا فروردین ماه آینده ۱۰ هزار متر مکعب به ظرفیت منابع آب استان افزوده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  عبدالکریم گراوند  صبح امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات آب استان بوشهر با حضور معاون شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور یکی از نگرانی مهم مردم استان بوشهر را تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاها دانست و  اظهار داشت: با توجه به دغدغه و نگرانی مردم در مورد بحران آب در استان، پیگیری امور مربوط به این مسئله در دستور کار شبانه روزی مدیریت استان بوشهر است.

وی  با تاکید بر توجه مجموعه وزارت نیرو بر حل مشکل آب استان بوشهر خاطر نشان کرد: از مجموعه وزارت نیرو انتظار می‌رود به حل مسائل و مشکلات آب آشامیدنی استان بوشهر توجه ویژه کنند.

استاندار بوشهر حل بحران آب در این استان را نیازمند یک کار جهادی دانست و تاکید کرد: استان بوشهر هیچگاه برای نظام هزینه نداشته و همه سرمایه‌های این استان در خدمت نظام و انقلاب بوده‌اند لذا انتظار می‌رود به مسائل و مشکلات این استان به ویژه مسئله آب توجه ویژه شود.

گراوند با تاکید بر تدوین بسته ویژه برای حل مشکل آب آشامیدنی استان بوشهر افزود: وزارت نیرو برای حل بحران آب در استان بوشهر نیازمند تدوین یک بسته ویژه است که با اجرای آن مسئله آب استان بوشهر را حل کند.

  وی از افزوده شدن 10 هزار متر مکعب در شبانه‌روزی به ظرفیت منابع آبی استان خبرداد و  تصریح کرد: بر اساس تعهد مسئولان و مدیران وزارت نیرو  تا فروردین ماه آینده 10 هزار متر مکعب به ظرفیت  منابع آب استان افزوده می‌شود و انتظار می‌رود وزارت نیرو  تعهد خود را عملی کند.

استاندار بوشهر به مشکل تامین آب در دشتستان پرداخت و اظهار داشت: یکی از اولویت‌های  استان بوشهر حل مشکل آب شهرستان دشتستان است و برای ساخت تاسیسات آبرسانی، جانمایی احداث آب شیرین کن برازجان تا چهارشنبه باید نهایی شود.

گراوند با اشاره به مشارکت مردمی برای اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرها از طریق تبصره 3 خاطر نشان کرد:  تبصره 3 قانون بودجه ظرفیت خوبی است که باید با جدیت از سوی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با همکاری شورا و شهرداری عملیاتی شود.

وی به اجرای خط انتقال آب سد تنگ ارم دشتستان اشاره کرد و افزود: برای تامین مالی خط انتقال سد تنگ ارم دشتستان که تامین کننده آب برخی مناطق دشتستان است، استان 50 درصد هزینه را متعهد می‌شود و 50 درصد دیگر هم از سوی وزارت نیرو برای تسریع در تکمیل این طرح تامین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به جانمایی اجرای طرح های آب شیرین کن در استان گفت: به منظور  جانمایی طرح‌های آب شیرین کن، اراضی مختلف استان که مستعد ساخت آب شیرین کن است شناسایی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر