پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ:
فکرشهر - کورش امینی: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ گفت : جزیره خارگ موفق به اتمام پروژه سیمرغ قله های ایران شده است.
کد خبر: ۵۱۸۸۳
سه‌شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶

فکرشهر - کورش امینی: رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ گفت : جزیره خارگ موفق به اتمام پروژه سیمرغ قله های ایران شده است.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا دشتی زاده شامگاه دوشنبه در نشست خبری هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی جزیره خارگ که در سالن اجتماعات  آموزش مجتمع پتروشیمی جزیره خارگ برگزار شد، اظهار داشت: دو سال پیش تصمیمی در جزیره خارگ توسط اداره ورزش و جوانان گرفته شد که هیات کوهنوردی در جزیره خارگ راه اندازی شود، نیاز ورزش در جزیره خارگ به صورت ویژه به دلیل شرایط خاص جغرافیایی احساس می‌شد.

دشتی زاده در ادامه بیان داشت:  آذر ماه سال 95  که هیات را تحویل گرفتیم  مبنا را بر داشتن برنامه ریزی مدون قرار دادیم و مقرر شد از روزمرگی فاصله بگیریم،  از خوشنامان جزیره خارگ در این حوزه استفاده و در چهار حوزه برنامه های خود را آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: طی دو سال در حوزه ورزش همگانی ٧۵ هفته، برنامه جزیره نوردی با حضور مردم جزیره خارگ برگزار شد که تاکنون ۳۷ کوهنورد بیش از ۱۷۰ میلیون تومان از هزینه شخصی صرف این رشته کرده اند و این  مهم در جزیره خارگ بی سابقه است.

رئیس هیات کوهنوردی خارگ اظهار داشت: در جزیره خارگ ۲۰ نفر بصورت حرفه ای در حال فعالیت هستند، طی دو سال جمعا حدود ۶۰ صعود و ۱۶ صعود تیمی که در برنامه ریزی صعود به هر قله از ایران و یا بین المللی خود را به یاد یکی از شهیدان خارگی برگزار کردیم  تا هم توانسته باشیم ذره ای از رشادت های این بزرگواران را قدردانی نماییم و همچنین در زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان نقشی را ایفا کرده باشیم.

دشتی‌زاده با بیان اینکه در شش ماهه اول سال ٩٨ دومین صعود خارجی کوهنوردان جزیره  خارگ به یکی از قله های کشور ترکیه خواهد بود، در طی سال های ٩۶ و ٩٧، ١۶ دوره عمومی و تخصصی کوهنوردی برگزار شده است و٢٩٠ نفر دوره در این کلاس ها شرکت کرده‌اند، ادامه داد:  پروژه سیمرغ یکی از اهداف اصلی هیات کوهنوردی در سال ٩٧ بوده که با تلاش کوهنوردان این جزیره به هدف تعریف شده خود رسیده است و فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی ایران، مدتی است پروژه ای با نام «۳۱ قله» را با عنوان «سیمرغ کوه های ایران» با هدف معرفی و صعود بلندترین قله هر استان به عنوان یک جاذبه گردشگری ورزشی، معرفی و اجرا کرده است.

دشتی زادهبا اعلام اینکه چنانچه کوهنوردی اقدام به صعود بلندترین قله همه استان ها کرده و مستندات مربوطه را ارائه دهد و همچنین گزارش هر یک از صعودها را به همراه تصاویر در قالب یک جزوه و اسناد تکمیلی را به فدراسیون (با ذکر۳۱ قله) ارسال کند، پس از بررسی کارشناسان امر در دبیرخانه این طرح، پس از تایید آن، در قالب یک همایش ملی، «نشان صعود به ۳۱ قله ایران» به ایشان اعطا خواهد شد، افزود: مائده اسماعیلی کوهنورد  جزیره خارگ موفق به اتمام پروژه سیمرغ قله های ایران شده است و این بانو به عنوان اولین کوهنورد خانم در استان بوشهر و پانزدهمین کوهنورد در ایران توانست اراده راسخ بانوان این مرز و بوم را به نمایش بگذارد و نام جزیره خارگ را بر بندای قله های ایران طنین انداز کند.

دشتی زاده با بیان این نکته که  توانمندی های بانوان ستودنی و قابل تحسین است، اظهار داشت: امید است کوهنوردی جزیره خارگ همچنان در استان و کشور بتواند به عنوان الگو گام های مثبتی در راستای صعودهای ایمن بردارد.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی جزیره خارگ خ در  خصوص فعالیت همگانی در حوزه محیط زیست اظهار داشت: با همکاری محیط زیست، پاکسازی جزیره  و پایش لاک پشت ها، علوف به آهوان، پاک سازی جزیره بدون سکونت  خارگو، درخت کاری وگل کاری شرکت فعال داشته ایم.

دشتی زاده در ادامه از تعامل با آموزش و پرورش جهت رشد این ورزش در جزیره خبر داد و بیان داشت: صحبت هایی با آموزش و پرورش در زمینه استعداد یابی صورت گرفته است که بعد از فصل امتحانات این طرح اجرایی می شود.

وی در پایان در خصوص هزینه آموزش در طی این سال بیان داشت: جمعاً ۱۵میلیون تومان صرف هزینه آموزشی حق الزحمه استادان اعزامی شده است که در بقیه موارد هزینه پرواز را مدیریت عملیات عمومی و اسکان و تغذیه استادان مرکز بهداشت و درمان که جا دارد از صنعت نفت در پایانه های نفتی، عملیات عمومی، مرکز بهداشت و درمان صنعت نفت که کمک هایی داشته اند تقدیر و تشکر شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر