جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:
کد خبر: ۵۱۹۱۲
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۹

بوشهر:  مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به پرداخت بدهی‌های این بیمه در استان، گفت: شهرستان گناوه به عنوان پایلوت برای اجرای طرح الکترونیکی کردن نسخه های درمانی استان بوشهر انتخاب شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، پرویز رمضانی مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر صبح چهارشنبه در دیدار با فرماندار گناوه اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته در کشور خوشبختانه  بدهی بیمه سلامت در استان بوشهر مربوط به شش ماهه اول امسال  پرداخت و ۷۰ درصد مطالبه مربوط به ماه‌های مهر و آبان امسال مراکز تشخیصی درمانی دولتی  به صورت علی الحساب پرداخت شده است.

رمضانی گفت: در ۲۰ سال اخیر بی سابقه بوده که پرداخت‌های بیمه تا این اندازه به روز شده باشد.

وی بیان کرد: حوزه سلامت حوزه خدماتی و نیاز اصلی و اساسی مردم است و نیاز است که همپوشانی بیمه ای و تجویز و هزینه‌های غیر ضروری  کنترل شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: امسال بر اساس تصمیم گرفته شده در کشور بنا شد  که دفترچه ها ی بیمه حذف و نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی و داروخانه ها استفاده و راه اندازی شود که این طرح در برخی نقاط کشور آغاز شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به بررسی های انجام شده و با دارابودن شرایط  مورد نظر شهرستان گناوه به عنوان پایلوت این کار در استان بوشهربرای اجرای این طرح اتنخاب شد و این طرح در این شهرستان اجرا خواهد شد.

رمضانی تصریح کرد:  در جلسه ای با پزشکان و داروسازان  و دستندرکاران که در شبکه بهداشت گرفته شد استقبال خوبی از این طرح  از سوی آنها صورت گرفت.

وی افزود: : برای اجرای این طرح زیر ساخت زیادی نیاز نیست و تنها دغدغه بحث اینترنت است که امیدواریم با دستورات فرماندار و همکاری سایر حوزه‌ها انجام شود.

وی در توضیح این طرح گفت: با راه‌اندازی این طرح هنگام مراجعه بیمار به مطب یا مراکز درمانی با واردکردن کد ملی در سیستم تمام اطلاعات از سامانه و بانک اطلاعاتی ما فراخوانی می‌شود و نوع، اعتبار بیمه و مشخصات و تصویر و همه اطلاعات بیمه ای شخص مشخص میشود  و نوبت دهی می شود.

وی گفت: پس از آن اسم بیماربه لیست مراجعات پزشک منتقل می شود و پس از ورود به مطب پزشک و صدور و تایید نسخه توسط پزشک یک کد برای بیمار  صادر و گوشی بیمار ارسال می شود که بیمار می توند این کد را نگه دارد یا پزشک از روی نسخه  که حاوی این کد هم است پرینت بگیرد به بیمار دهد و اگر دارو داشته باشد باز هم  با ارائه این کد و کد ملی خود به داروخانه داروها را دریافت می کند.

وی گفت: حسن دیگراین است که اگر داروخانه ای یکی از داروهای بیمار را نداشته باشد بیمار بدون نیاز به مراجعه مجدد به پزشک می تواند از داروخانه دیگر داروی مورد نظر را با ارائه کد و کد ملی دریافت کند و نیاز به بازگشت به پزشک نیست.

وی گفت:با اجرای این طرح مراجعات و هزینه‌ها کمتر و رسیدگی آنلاین برای ما برای کنترل و نظارت بیشتر می‌شود و بسیاری از خطاها کاهش می یابد و اگر بیمار دارای داروی باشد که با سایر داروها تداخل داشته باشد سیستم هشدار تداخل داروها را هم به پزشک می‌دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر