جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر:
کد خبر: ۵۱۹۱۶
چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰

فکرشهر: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: مهمترین موفقیت ما در این نظام این بود که یک طاغوت را کنار زدیم و این بالاترین توفیق است.

به گزارش فکرشهر از فارس، حجت الاسلام حسین دشتی امروز در نشست هم اندیشی ائمه جمعه و جماعات که در سالن اجتماعات سپاه خاتم النبیاء عسلویه برگزار شد، اظهار داشت: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم این انقلاب نقطه عطفی در جهان شد و حکومت اسلامی برگ زرین و درخشانی در جامعه جهانی ایجاد کرد که دین می تواند حکومت کند انقلاب ما یک پیام جدید به دنیا عرضه کرد که دین می تواند انقلاب کند و نماد حکومتی داشته باشد و پرچم عدالت به دست بگیرد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر بیان کرد: دشمن به دنبال این است که اذهان مردم به ویژه قشر تحصیل کرده مشوش کند و بگوید که نظام اسلامی کارآمد نیست و به دنبال طرح شبهات باشد و به تبع آن بحث جدایی دین از سیاست مطرح کنند.

وی افزود: از ابتدای  استقرار این نظام اسلامی دشمنان جلوی آن ایستاده اند و این نظام با هر عیب و ایرادی استقرار پیدا کرده و  اگر خدای نکرده این نظام برود جایگزینی برای آن نیست.

دشتی خاطرنشان کرد: مهمترین موفقیت ما در این نظام این بود که یک طاغوت را کنار زدیم این بالاترین توفیق است قوانین حکومت اسلامی حاکم است و در حال اجراست و شاید در اجرا مشکلاتی داشته باشیم.

ححت الاسلام دشتی افزود: تربیت اجتماع مهم است که امروز دست ما روحانیون است و روحانیت برای محقق نمودن تربیت اجتماعی به الزاماتی نیاز دارد یکی از این افزایش سطح علمی است و دانش ما باید به حدی باشد که جوابگوی سوالات اجتماعی مردم باشیم شبهه افکنی ها زیاد شده و ما باید جواب قانع کننده برای شبهات داشته باشیم.
وی الزام دیگر روحانیت را خودسازی معنوی دانست وافزود: روحانی معصوم نیست و در جامعه  در کنار مردم زندگی می کند و ممکن است دچار لغزش یا خطا شود چون او تبلیغ دین می کند اگر خطا و اشتباه او افشا شود ضربه به دین می خورد.

دشتی به برخی مشکلات جامعه اشاره کرد و افزود: بدعت ها افزایش پیدا کرده بعضی برای جذب مرید نو آوری می کنند و با فهم خود از قرآن منشاء مشکلات دینی می شوند و دربرابر سنت های اسلامی می ایستند یا همین عرفان های کاذب و نوظهور هم نمونه دیگری از این بدعت هاست.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان بوشهر دسته بندی های سیاسی اجتماعی را یکی دیگر از مشکلات اجتماعی امروز جامعه دانست وافزود: روحانیون بر مردم نقش پدری دارند همه فرزندان ما هستند و ما وظیفه هدایت آنها برعهده داریم بعضی مواقع بحث قدرت و نزدیک شدن به قدرت باعث نشود در گروهی قرار گیریم این باعث می شود تاثیر گذار نباشیم و قدرت تاثیر گذاری خودرا از دست بدهیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر