جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۹۶۳
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۵

فکرشهر: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهریکی از جاذبه‌های مهم گردشگری استان بوشهر را انواع ورزش‌ها و تفریحات دریایی دانست و گفت: ایجاد ورزش‌های گوناگون دریایی از جت اسکی تا غواصی در اولویت برنامه‌های بوشهر قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ارغوان مهدی‌زاده ظهر امروز  در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان بوشهربا بیان اینکه این استان در حوزه طبیعت گردی و دریایی از ظرفیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: خلیج فارس در استان بوشهر دارای جاذبه‌های مهم گردشگری و اقتصادی است که رضایت همه مردم علاقمند به دریا را فراهم می‌کند.

وی به روستاهای هدف توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: هم اکنون طرح‌های بوم‌گردی در روستاهای مختلف استان بوشهر اجراء شده است که  خدمات به گردشگران و مسافران در این روستاها انجام می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان  بوشهر با تاکید بر توجه به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی بیان کرد: در گردشگری دریایی باید ضمن شناسایی جاذبه‌ها در واگذاری به سرمایه‌گذاران تعیین تکلیف شود و فرآیندها و موانع پیش روی سرمایه گذاران فعال در این حوزه از طرف دستگاههای اجرایی با ارائه راهکار مناسب برداشته شود.

مهدی‌زاده یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری  استان بوشهر را سواحل زیبای خلیج فارس دانست و گفت: ایجاد ورزش‌های گوناگون دریایی از جت اسکی تا غواصی در اولویت برنامه‌های  گردشگری دریایی بوشهر قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت ایجاد کلوپ غواصی در سواحل بوشهر و قابلیت بالای استفاده از این تفریح در فصل تابستان گفت: می‌توان با ایجاد کلوپ‌های غواصی در فصول گرم سال به رونق اقتصادی استان کمک کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری بوشهر نیز ضمن قدردانی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه گردشگری استان ،خواستار آماده سازی و ایجاد بستر مناسب و فعال کردن انجمن‌های گردشگری در حوزه دریایی شد.

 سعید زرین‌فر با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری استان خلیج فارس است خاطرنشان کرد: استان بوشهر با خلیج فارس دارای طولانی‌ترین مرزدریایی است که این مهم ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و گردشگری را فراهم کرده است.

وی تاکید کرد: باید از این ظرفیت در توسعه طرح‌های گردشگری دریایی در همه فصل‌ها استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر