جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۱۹۶۴
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۸

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق نمک‌زدایی آب دریا تا سال ۱۴۰۰ روزانه تولید آب به ۱۴۵ هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، شاهپور رجایی ظهر امروز در نشست با بسیج رسانه استان بوشهر با تاکید بر نقش مهم خبرنگاران و اصحاب رسانه در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام در همه بخش‌ها اظهار داشت: دشمن برای تحقق اهداف خود رسانه‌های معاند را در خط مقدم ترفندهای خود قرار می‌دهد که نشان از جایگاه اصحاب رسانه در جامعه است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های مهم در استان بوشهر تامین آب در همه بخش‌های کشاورزی، صنعت و آشامیدنی است تصریح کرد: در راستای مقابله با چالش آب در استان بوشهر بسته سازگار با کم‌آبی در استان بوشهر تدوین شده که در بخش‌های مختلف جامعه اثرگذار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه بسته پیشنهادی سازگاری با کم آبی این استان به‌زودی برای تصویب به هیئت وزیران ارسال می‌شود گفت: این بسته در قالب آن منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف مشخص و تدوین شده است.

رجایی با اشاره به اینکه در بسته سازگاری با کم آبی استان بوشهر 30 برنامه مختلف تدوین شده است خاطر نشان کرد: این برنامه‌ها در بخش‌های مصرف آب، نوع مصرف، نوع مدیریت مصرف، راهکارهای تامین آب و آب شیرین کن‌های مورد نیاز پیش بینی شده است.

وی از افزایش تولید آب از طریق نمک‌زدایی آب دریا در استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: در راستای تامین آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق نمک‌زدایی آب دریا تا سال 1400 روزانه تولید آب به 145 هزار متر مکعب افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه تاسیسات آب شیرین‌کن با مشارکت بخش خصوصی اجراء می‌شود تصریح کرد: با تحقق تولید روزانه 145 هزار متر مکعب آب از طریق شیرین سازی آب دریا تا سال 1400 ، دولت باید سالانه 300 میلیارد تومان برای خرید تضمینی آب در استان بوشهر تخصیص دهد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر