پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
نماینده جنوب استان در مجلس شورای اسلامی:
کد خبر: ۵۱۹۶۸
پنجشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: الماسی از عدم نطارت بر پروژه‌ها و طرح‌ها انتقاد کرد و گفت: تلاش‌های زیادی برای اجرای طرح های مختلف در حوزه انتخابیه صورت گرفته و اعتبارات مناسبی از نفت جذب شده اما نظارت کافی بر اجرای این طرح‌ها وجود ندارد و این کاستی موجب اتلاف منابع می شود.

به گزارش فکرشهر از فارس، سکینه الماسی امروز در نشست شورای معاونین اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: فعالیت در نظام تعلیم و تربیت نمونه ای از کار جهادی و ایثارگری است و مسؤولان نیز باید تلاش کنند حداقل رضایتمتدی را در فرهنگیان ایجاد کنند.
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجل شورای اسلامی تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه آموزش و پرورش و فعالیت مدیریت منطقه  را ستود و  افزود: پیگیری‌ها، تلاش‌ها و نوآوری‌ها همراه با عشق و علاقه در مسیر توسعه و ثمربخشی امور است.
وی اضافه کرد: برخی از نخبگان به دلیل رسیدن به مناصب و امتیازات مادی از آموزش و پرورش خارج می شوند که باید کاری کنیم تا زمینه ادامه خدمت آنان در این دستگاه فراهم شود و به حقوق و مزایای لازم دست پیدا کنند و جامعه و نسل آینده ساز از وجود نخبگان محروم نشود.
الماسی با بیان اینکه بردخون مهد علم و فرهنگ و ادب است، ابراز داشت: تلاش‌های خوبی در آموزش و پرورش صورت گرفته اما با گذشته افتخار آمیز و بزرگان و مفاخر منطقه باید شرایط فعالیت برای همه مردم بویژه نخبگان فرهنگی فراهم شود.
نماینده شهرستان های دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دانش آموزان بردخون شایسته بهترین‌ها هستند و شایسته نیست طرح نخبه‌پروری در این منطقه اجرا نشود، تلاش می کنیم زمینه بهره مندی آنان از این فرصت فراهم شود.
وی با اشاره به فعالیت های ابتکاری در منطقه تصریح کرد: برای برگزاری همایش استانی ریاضی سلام در بردخون همکاری و مشارکت می کنیم.
نماینده جنوب استان اظهار کرد: مناطق محروم روستایی اعتبارات مناسبی دارند اما به دلیل محدودیت‌های اعتباری مشکلاتی ایجاد شده که امیدواریم در زمینه طرح روستا مرکزی اقداماتی در متطقه صورت گیرد.
وی با اشاره به برخی مشکلات و کمبودها گفت: برای ایجاد اردوگاه دانش آموزی در منطقه و احداث ساختمان کانون فرهنگی شهید نامدار اقداماتی شده که امیدواریم این خواسته‌ها در قالب پکیج فرهنگی اجرایی شود.
الماسی از عدم نطارت بر پروژه‌ها و طرح‌ها انتقاد کرد و گفت: تلاش‌های زیادی برای اجرای طرح های مختلف در حوزه انتخابیه صورت گرفته و اعتبارات مناسبی از نفت جذب شده اما نظارت کافی بر اجرای این طرح‌ها وجود ندارد و این کاستی موجب اتلاف منابع می شود.
رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون نیز با تقدیر از تلاش‌ها و پیگیری‌های نماینده مجلس گفت: گستره تعلیم و تربیت منطقه از جاشک تا کالو است که در قالب ۳۰ مرکز آموزشی و بیش از ۲۵۰۰ دانش آموز فعالیت می کنند.
ظهیر محمودی با اشاره به وضعیت ساختمان های مدارس افزود: حتی یک دانش‌آموز در مدرسه تخریبی تحصیل نمی کند و همه مدارس بویژه در روستاها دارای بنایی مستحکم و کارشناسی شده است.
وی اضافه کرد: دانش آموزان منطقه با شور و علاقه در فعالیت‌های فرهنگی و هنری فعالیت می کنند اما ساختمان کانون فرهنگی تربیتی شهید نامدار در اوایل دهه ۶۰ ساخته شده و نیاز به احداث ساختمان جدید است.
محمودی گفت: طرح نخبه‌پروری در منطقه اجرا نمی شود اما کلاس های کنکور در حال برگزاری است و برای ادامه نیاز به حمایت و افزایش اعتبارات است تا نتیجه لازم حاصل شود.
رییس اداره آموزش و پرورش منطقه بردخون گفت: همایش استانی ریاضی سلام سال ۹۸ در  بردخون برگزار می‌شود که مقدمات اجرای آن آغاز شده و نیاز به حمایت داریم.
وی با اشاره به اجرای طرح روستا مرکزی در منطقه ابراز داشت: طرح روستا مرکزی ویژه انتقال دانش آموزان دختر روستایی به مدارس است اما اگر حمایت کافی صورت نگیرد ممکن است اجرای طرح با مشکل روبرو شود و نتیجه آن ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان محروم روستایی خواهد بود.
دبیر شورای آموزش و پرورش منطقه بردخون خاطرنشان کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی و زمینه مناسب گردشگری و تفریحی ایجاد اردوگاه دانش آموزی در منطقه ضروری است که انتظار داریم برای احداث آن اقدامات لازم صورت گیرد.
وی خواستار حمایت از فعالیت‌های تعلیم و تربیت منطقه شد و گفت: ایجاد مرکز رفاهی فرهنگیان در منطقه ضروری است که نیازمند مشارکت و همراهی متولیان امر در این زمینه هستیم.
در این نشست صمیمی اعضای شورای معاونین اداره و مشاوران و همراهان نماینده مجلس به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر