جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۱۰۹
دوشنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۹

فکرشهر: رئیس خانه معدن ایران از فعال‌سازی معادن کوچک به عنوان یکی از اولویت‌های مهم نام برد و گفت: توسعه زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی یک نیاز ضروری است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدرضا بهرامن یکشنبه‌شب در نشست با استاندار بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر ظرفیت‌های بسیار مهمی در حوزه معادن و منابع زیرزمینی وجود دارد که باید به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت مطلوب استان بوشهر در عرصه ذخائر معدنی فرصت بسیار خوبی برای توسعه سرمایه‌گذاری است و باید از این ظرفیت مهم برای فعالیت سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در این بخش استفاده شود.

فعالیت ۵۵۰۰ معدن

رئیس خانه معدن ایران از فعالیت پنج هزار و ۵۰۰ معدن در نقاط مختلف کشور خبر داد و افزود: یکی از اولویت‌های اصلی ما در خانه معادن ایران، فعالسازی و توسعه معادن کوچک است.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی معادن کوچک باعث تقویت اشتغال‌ و توسعه صادرات می‌شود، تصریح کرد: وضعیت اقتصادی کشور در شرایط ویژه و حساسی است و باید از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

بهرامن خواستار استفاده مناسب از فرصت بازار صادراتی کشورهای حوزه خلیج فارس در سطح کشور شد و ادامه داد: معادن استان بوشهر می‌توانند نیازهای کشورهای همسایه را تامین کنند.

توسعه صادرات

وی با اشاره به اهمیت ذخائر معادن استان بوشهر برای اجرای طرح‌های عمرانی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌های صادرات مواد معدنی در استان بوشهر توسعه یابد و ساخت پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

رئیس خانه معدن ایران تاکید کرد:‌ بازار صادراتی خوبی در کشورهای حاشیه خلیج فارس برای معادن استان بوشهر وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر