جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۱۱۸
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: در راستای تامین آب آشامیدنی مجوز تاسیس آب شیرین کن در شهرهای مختلف استان بوشهر به ظرفیت ۱۰۰ هزار متر مکعب در شبانه‌روز صادر شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالحمید حمزه‌پور صبح امروز در نشست بررسی وضعیت منابع آب آشامیدنی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از 90 درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در خارج از این استان قرار دارد اظهار داشت:بحران شدید کم‌آبی در استان بوشهر ناشی از شرایط طبیعی و جغرافیایی استان، تغییرات اقلیمی، تداوم خشکسالی و برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی و افزایش جمعیت سبب شده بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی استان بوشهر از استان‌های هم‌جوار تامین شود.

وی با اشاره به طراحی منابع تامین آب آشامیدنی خاطر نشان کرد: برای ایجاد منایع آب آشامیدنی  در داخل استان بوشهر شیرین‌سازی آب دریا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر بیان کرد: با حمایت استاندار، پیگیری این شرکت و در راستای استراتژی و راهبری وزارت نیرو مبنی بر توسعه تاسیسات نمک‌زدایی در استان‌های ساحلی  و با توجه به ظرفیت منابع مناسب دسترسی به آبهای شور و غیرمتعارف در سواحل استان بوشهر مجوز تاسیس آب شیرین‌کن در شهرهای استان بوشهر صادر شد.

حمزه‌پور از صدور مجوز تاسیسات آب شیرین‌کن در شهرهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد و راه‌اندازی تاسیسات نمک‌زدایی آب دریا با ظرفیت 100 هزار متر مکعب در شبانه‌روز در استان بوشهر صادر شده است.

وی، با بیان اینکه تاسیسات آب شیرین‌کن با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجراء می‌شود خاطر نشان  کرد: مجوز نمک‌زدایی آب دریا در راستای تامین آب آشامیدنی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با قراردادهای خرید تضمینی آب توسط دولت صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهربا بیان اینکه این آب شیرین‌کن‌ها در شهرستان‌های بوشهر، عسلویه، تنگستان، کنگان و دشتستان اجراء می‌شود تصریح کرد: عملیات اجرایی بخشی از تاسیسات آب شیرین‌کن امسال آغاز شده و مابقی پس از انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار در سال آینده اجرایی می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر