پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۱۳۸
سه‌شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۸

فکرشهر: رئیس خانه معدن ایران گفت: با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، معدن‌کاران در کشور سال قبل ۸.۷ میلیارد دلار محصولات معدنی صادر کردند که این رقم امسال تاکنون افزایش داشته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم ، محمدرضا بهرامن صبح امروز در برگزاری نخستین همایش و گردهمایی فعالان مواد معدنی استان بوشهر با بیان اینکه ایران کشور غنی از مواد معدنی است اظهار داشت: ساختار زمینی در  مناطق مختلف کشور به‌گونه‌ای  است که ذخائر عظیم زیر زمینی در بخش‌های مختلف استان‌ها وجود دارد.

وی، با بیان اینکه بخشی از اقتصاد کشور به منابع معدنی وابسته است تصریح کرد: مواد معدنی کشور دارای بازارهای مناسبی است  به‌گونه‌ای که تنوع مواد معدنی سبب شده به تمام جهان این محصولات معدنی صادر شود.

رئیس خانه معدن ایران تنوع محصولات معدنی در استان‌ها را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد:  بسیاری از کشورهای آسیایی دارای معادن گوناگونی هستند ولی دربسیاری از منابع معدنی کمبود دارند که این کمبودها را از ایران تامین می‌‌کنند.

بهرامن ظرفیت مواد معدنی استان بوشهر را منحصر به‌فرد دانست و تاکید کرد: استان بوشهر علاوه بر داشتن مواد معدنی مصالح ساختمانی ظرفیت مهمی برای دسترسی به آبهای آزاد دارد که ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی در استان بوشهر ضروری است.

وی، شن، ماسه، گچ و سنگ آهک را از جمله مواد معدنی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در زمینه اکتشاف مواد معدنی طبقه دو در دستور کار قرار دارد که  تحقق این مهم سبب افزایش تولید، صادرات و اشتغال‌زایی می‌شود.

رئیس خانه معدن ایران با بیان اینکه برای اکتشاف و ایجاد صنایع معدنی در استان بوشهر نیاز به سرمایه‌گذاری است افزود: با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد معادن طبقه دو در استان بوشهر فراهم می‌شود.

بهرامن به ظرفیت صادرات مواد معدنی در استان بوشهر پرداخت و با بیان اینکه همسایگی این استان با کشورهای مختلف حوزه خلیج فارس فرصت مهمی در این عرصه فراهم کرده است گفت: باید از بازارهای ایجاد شده در صدور مواد معدنی استفاده شود که نیاز این مهم ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی است.

وی از افزایش صادرات مواد معدنی در کشور خبرداد و بیان کرد:با وجود تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، معدن‌کاران در کشور سال قبل 8.7 میلیارد دلار محصولات معدنی صادر کردند که این رقم امسال افزایش داشته است.

رئیس خانه معدن ایران افزود: بر اساس آمارهای  منتشر شده صادرات بخش معدن و صنایع معدنی در 9 ماه امسال  به 7.2 میلیارد دلار رسیده است که تا پایان امسال افزایش چشمگیری دارد.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر نیز با اشاره به وضعیت معادن این استان گفت:  از 220 معدن استان بوشهر 100 معدن نیمه تعطیل یا تعطیل هستند و 120 معدن فعال است.

حسن بحرینی با تاکید بر ضرورت پایانه صادرات مواد معدنی در استان بوشهر تصریح کرد: در 10 ماه امسال 3 میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال شش میلیون و 300 هزار تن محصولات معدنی استان بوشهر استخراج شده است افزود:  امسال پیش بینی استخراج 16 میلیون تن مواد معدنی استان بوشهر شده که در نیمه نخست امسال 39 درصد آن استخراج شده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با تاکید بر توجه به اکتشاف مواد معدنی طبقه دو در استان گفت: بیشتر مواد معدنی استان بوشهر از نوع طبقه اول  شامل  محصولات معدنی مصالح ساختمانی است که هنوز از ذخائر طبقه دوم معادن استخراج نشده است.

بحرینی از اجرای طرح مطالعاتی مواد معدنی بیتومین و فسفات در استان خاطر نشان کرد: این پروژه مطالعاتی در پهنه 2400 کیلومترمربعی اجرایی شده که به عنوان نخستین معادن طبقه دوم استان بوشهر نتیجه مطالعات آن اعلام می‌شود.

وی با تاکید بر توجه به مطالبات و خواسته‌های معدن‌کاران در حمایت از آنان و پرداخت تسهیلات بانکی گفت: اجرای پروژه اکتشافات مواد معدنی بیتومین و فسفات از اولویت‌های برنامه‌های بخش معدن استان بوشهر است.

رئیس خانه معدن استان بوشهر نیز با بیان اینکه  120 معدن در استان بوشهر فعال است به صادرات مواد معدنی پرداخت و تصریح کرد:بیشترین بازار صادراتی مواد معدنی استان بوشهر کشورهای حوزه خلیج فارس است.

احمد مرادی از صادرات مواد معدنی استان به کشورهای مختلف پرداخت و بیان کرد: بیش از  3 میلیون تن مواد معدنی از استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس در 10 ماه امسال صادر شده است.

وی،  بیشترین بازار صادراتی مواد معدنی استان بوشهر را کویت و قطر دانست و خاطر نشان کرد:  90 درصد تولیدات مواد معدنی استان بوشهر در بخش‌های شن، ماسه، گچ و سنگ آهک است که مورد توجه برای صادرات قرار دارد.

  رئیس خانه معدن استان بوشهر هندوستان و چین را دیگر بازاهای صادراتی مواد معدنی استان بوشهر دانست و با تاکید بر توجه به ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی تصریح کرد: ایجاد پایانه صادراتی مواد معدنی زمینه افزایش صادرات مواد معدنی استان بوشهر را فراهم می‌کند.

در این نشست معدن کاران استان بوشهر نقطه نظرات خود را در راستای رونق فعالیت در معادن را مورد اشاره قرار دادند.

در این همایش ضمن بررسی چالش‌های پیش‌روی معدن‌کاران راهکارهای لازم برای افزایش تولید، استخراج و صادرات مواد معدنی از استان بوشهر ارائه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر