سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ در دومین همایش روابط عمومی ها، رسانه ها و بایستگی های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد:
فکرشهر - اسماء بوستانی: دومین همایش روابط عمومی ها، رسانه ها و بایستگی های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک شنبه ۷ بهمن ماه  در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۲۸۱
دوشنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰

فکرشهر - اسماء بوستانی: دومین همایش روابط عمومی ها، رسانه ها و بایستگی های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک شنبه ۷ بهمن ماه  در سالن اجتماعات صدا و سیمای مرکز بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، استاندار بوشهر در این همایش با بیان اینکه شاهد نقش آفرینی دانشگاه ها در اشتغال و توسعه اقتصادی هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه خلیج فارس ساختمان یک را احداث کرده است و به واسطه هماهنگی با حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این ساختمان در حوزه اشتغال و کارآفرینی دانشجویان استفاده می شود و به ساختمان اداری تبدیل نخواهد شد.

جریمه چند میلیاردی یکی از دستگاه های اجرایی استان/ منطقه آزاد بوشهر، خارج از شهر است

عبدالکریم گراوند با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت های خوبی دارد و ما از این ظرفیت ها استفاده چندانی نکرده ایم، افزود: باید با دعوت کردن از سرمایه گذاران و کارآفرینان بستر کارآفرینی را فراهم کنیم، اگر در سیستم اداری پیگیری ها و حمایت ها بیشتر شود، اتفاقات بهتری رخ خواهد داد.

گراوند در خصوص منطقه آزاد بوشهر اظهار داشت: منطقه آزاد خارج از شهر بوشهر است، نوسانات قیمت نیز در سراسر نقاط کشور وجود دارد، منطقه آزاد قطعا تاثیر بسزایی در اشتغال و تولید استان دارد. با به روی کار آمدن ریل نیز تقریبا از حمل و نقل ترکیبی منحصر به فردی در استان بوشهر و در منطقه آزاد برخوردار خواهیم بود که خود یکی از ظرفیت های استان بوشهر است.

وی با اعلام اینکه یکی از دستگاه های اجرایی مان را مبلغی بالغ بر ۱۰ تا ۱۱ میلیارد جریمه کرده ایم، ادامه داد: افزایش قیمت در برخی از بخش های استان بوشهر وجود دارد، هر چند که مرکز آمار ایران زمانی که استان ها را به لحاظ گرانی قیمت اجناس اعلام کرد، استان بوشهر جزو استان های میانه بود اما نیاز به نظارت دارد، نظارت ها همچنان پابرجاست و به صورت جدی با افزایش قیمت ها برخورد کرده و خواهیم کرد. 

استاندار بوشهر با بیان اینکه اگر دستگاهی بخواهد خارج از عرف و ضوابط عمل کند به شدت با آن برخورد خواهیم کرد، افزود: به گفته وزارت نیرو، سرانه آب استان بوشهر بیش از میانگین کشوری است، اما با این حال تامین شبکه ها دارای مشکل هستند و باید بازسازی شوند.

رسانه ها بدون حب و بغض چشم تیزبین مدیریت استان و کشور باشند

گراوند با بیان اینکه دشمنان از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اقدامات خود را بر علیه این نظام و انقلاب آغاز کردند اما این تلاش‌ها مثمرالثمر نبود و این نظام به سمت پیشرفت رو به جلو رفت، ادامه داد: کوچک ترین اتفاقی که در این کشور رخ می دهد رسانه های بیگانه فعال می شوند، چرا که با این انقلاب اختلاف چهل ساله دارند، به همین دلیل باید فضایی در جامعه ایجاد شود که دشمنان را ناامید کند، رسانه ها باید امید را در جامعه افزایش دهند و در هر مکان از استان فعالیت مثبتی مشاهده کردند که در پیشرفت استان و کشور تاثیر گذار بود سکوت نکنند، همچنین نواقص و مشکلات استان را جهت پیگیری و رفع، به گوش مسوولین مربوطه برسانند.

وی افزود: رسانه ها باید بدون حب و بغض، چشم تیزبین مدیریت استان و کشور باشند. نقش و مقاومت استان بوشهر در دفاع مقدس انکار ناپذیر است، جزیره خارگ بیش از روزهای جنگ بمباران شده است، استان بوشهر، استانی است که در دفاع مقدس نقش بسزایی داشته است، یکی از محدودیت های استان بوشهر زمین است اما باید مرکز و بنیادی در شان مردم شریف و تاثیرگذار بوشهر در خصوص جنگ هشت سال دفاع مقدس وجود داشته باشد.

پیگیر ساماندهی وضعیت پروازها هستیم

گراوند از پیگیری های خود با وزیر راه در خصوص تنظیم زمان پروازها در بوشهر خبر داد و اظهار داشت: بنا به پیگیری هایی که در این راستا انجام شده است، هزینه پروزاها تقریبا متعادل هستند، همچنان پیگیر سامان دهی این وضعیت هستیم.

آغاز پروژه راه آهن بوشهر پس از هفت سال توقف
گراوند با بیان اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر پس از هفت سال توقف اکنون آغاز شده و پیمانکار بوشهری این طرح انتخاب شده و در حال فعالیت است، ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در استان بوشهر آغاز شده است  شروع عملیات اجرایی طرح راه آهن استان بوشهر و اتصال این استان به خط ریلی است. در استان فارس نیز پیمانکار آمادگی خود را اعلام کرده است.

برگزاری جلسات ماهیانه با شرکت آب و فاضلاب کشور در خصوص رفع مشکلات آب استان

استاندار بوشهر با اعلام اینکه اگر اخلاق محوری در جامعه نهادینه شود، تهدید در جامعه برداشته می شود، افزود: در زمانی که استان دچار مشکل آب بود، هر دو هفته یک بار با مدیران آب استان جلسه برگزار کردیم، هر ماه  شرکت آب و فاضلاب کشور را دعوت می کنیم که جهت مرور مسائل و مشکلات آب به استان بوشهر سفر کنند، فرمانداران دشتستان ها را  نیز در جلسه ی کارهای حوزه های مختلف رصد می کنیم، امید است بتوانیم مدیریت تامین آب استان را سامان دهیم و در سال جدید مشکلات کمتری در خصوص آب داشته باشیم.

وی در خصوص رفع مشکلات برق استان نیز اظهار داشت: در تابستان گذشته در تامین برق مشکلی نداشتیم، نیروگاه های آبی کشور ناچار بودند با یک خاموشی های مدیریت شده و هدفمند تابستان را بدون حادثه پشت سر بگذارند، با این که کار سختی بود اما انجام شد. در خصوص رفع مشکلات برق شهر بوشهر نیز پیگیری های من با وزیر و معاون وزیر و سه جلسه ای که با وزیر نیرو داشتم باعث شد قطع برق بوشهر جمع شود تا بتوانیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

امید آفرینی در جامعه افزایش یابد

گراوند افزود: قطعا تحریم ها در بخش هایی از اقتصاد، اشتغال و ... تاثیرگذارند، به همین دلیل رسانه ها باید تلاش کنند، با درک شرایط و عظمت انقلاب این امید را در جامعه ایجاد کنند که این نظام با همه مشکلات و موانع، با تمام توان در حال فعالیت در کشور است. خانواده یک واحد کوچک و جامعه واحد بزرگی است، همه افرادی که دلسوز این نظام و ملت هستند و طالب سربلندی این نظام هستند باید با درک درست شرایط جامعه امید آفرینی را افزایش دهند.

اختلاف نظرهای سیاسی نباید تیشه به ریشه سیستم ساختاری بزند

گراوند در خصوص مسائل سیاسی اظهار داشت: اختلاف نظرها در بحث مسائل سیاسی نباید باعث شود که تیشه به دست بگیریم و به ریشه این سیستم ساختاری بزنیم. در طی مدتی که مدیریت استان را در دست گرفتم نرخ بیکاری در حوزه ی اشتغال ۱۱ و هفت دهم بود که اکنون این نرخ به ۱۰ و هشت دهم رسیده است، امیدواریم بتوانیم این شرایط را حفظ کنیم.

تولیدات در حوزه شیلات  از ۱۳ هزار تن به ۲۱ هزار تن رسیده است

وی ادامه داد: اقتصاد یعنی استفاده از ظرفیت های ساحلی که از این ظرفیت نیز برخوردار هستیم، در حوزه ی کشاورزی و شیلات و تولید محصول خارج از فصل، در بخش های مختلف استان فعالیت های خوبی انجام شده است و این نشان دهنده رونق اقتصادی در سرانه است، در حوزه شرکت‌های دانش بنیان پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته به صورتی که در سال جدید تولیدات در حوزه ی شیلات  از ۱۳ هزار تن به ۲۱ هزار تن رسیده است.

 

نظرات بینندگان
عصبی
|
-
|
سه‌شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
دو هفته یک بار به صورتی دونگی احتمالا دور هم جمع میشین و صبحونه کاری میخورین ویا شاید جوج میزنین و آخر کار که تموم شد وخواستین آب بخورین احتمالا یادتون به مشکلات مردم دشتستان میاد.

برید خجالت بکشید...

اگه میخواین هم همه رسانه ها رو دستشون رو یه جایی توی دستگاه خودتون بند کنید تا یه وقت انتقادی چیزی نشنوین مثل ....... و امثالهم
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر