جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۳۶۲
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۲

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت :اعضای دستگیر شده باند ۳ نفره سرقت طلاجات منزل در شهر گناوه به ۲۸ میلیارد ریال سرقت طلاجات و اشیاء قیمتی اعتراف کردند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم ،سردار خلیل واعظی امشب در جمع خبرنگاران در گناوه با اشاره به راهاندازی سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه(نما) اظهار داشت: سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه مجهول المالک با هدف ارائه خدمات مضاعف به شهروندان به ویژه افراد مالباخته راهاندازی شده است.

رئیس پلیس استان بوشهر یکی از اقدامات موثر پلیس آگاهی را راه اندازی سامانه نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه مجهول المالک دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه با هدف ارائه خدمات مضاعف به شهروندان به ویژه افراد مالباخته بوده است .

وی ضمن دعوت شهروندان برای دقت بیشتر در نگهداری اموال و رعایت نکات ایمنی تاکید کرد: شهروندان ضمن یادداشتبرداری از مشخصات، سریال و تصویربرداری از اموال سرمایهای خود، در محل مناسب نگهداری تا در صورت مواجه شدن با سرقت و یا مفقودی این اموال، امکان ارائه آن به پلیس و یا مطابقت با اطلاعات سامانه نما ، فرزندان خود در پلیس آگاهی را برای کشف این اموال یاری و کمک کنند.

سردار واعظی از متلاشی شدن باند سرقت طلاجات در گناوه خبرداد و افزود:اواسط ماه گذشته 3 نفر اعضای یک باند سرقت طلاجات منزل در شهر گناوه دستگیر شدند  و به حدود 10 میلیارد ریال سرقت از منازل شهروندان گناوه ای اعتراف کردند .

وی افزود: با توجه به اینکه کارآگاهان پلیس سرقت هایی با ارزش مبالغ بیشتر توسط این باند را احتمال میدادند، پس از هماهنگی با مقام قضایی، با بررسیهای دقیق میدانی صحنههای سرقت، جمع آوری مدارک و مستندات،  موفق شدند سرقتهای بیشتری را که توسط این باند انجام شده بود کشف کنند.

سردار واعظی با بیان اینکه سارقان به 28 میلیارد ریال سرقت طلا اعتراف کردند گفت: سارقان پس از روبهرو شدن با مدارک و مستندات دقیق، مجبور به اعتراف شدند و به 15 فقره سرقت منزل با ارزش 28 میلیارد ریال در شهر گناوه اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: سارقان که ساکن استانهای همجوار استان بوشهر هستند، با تشکیل یک باند تلفیقی سوژههای سرقت خود را از واحدهای مسکونی شیک و خالی از سکنه انتخاب میکردند و در ایام تعطیل و ساعتهای ابتدایی شب که ساکنان منازل احتمال کمتری برای وقوع سرقت میدادند، با روش تخریب درب و گاوصندوق در کمترین زمان ممکن اقدام به سرقت طلاجات، وجه نقد و اشیاء قیمتی میکردند.

رئیس پلیس استان بوشهر علت موفقیت سارقان را رها کردن منزل بدون گماردن فرد مراقب، نگهداری طلاجات و اموال با ارزش در منزل و در اتاق خواب در حجم زیاد و عدم انتقال اموال با ارزش از جمله طلاجات به صندوق امانات بانکها توسط افراد مالباخته بیان کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر