شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم مطرح شد:
فکرشهر- الهام راسخی: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در سالن اجتماعات شورای حل اختلاف برازجان برگزار شد...
کد خبر: ۵۲۳۸۸
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

فکرشهر- الهام راسخی: کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و وقوع جرم در سالن اجتماعات شورای حل اختلاف برازجان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رئیس اداره ی برنامه ریزی و دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر گفت: ماهیت و عملکرد این معاونت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی است. 

سید حسین معزی بیان کرد: اصلی ترین حوزه ی عملکرد ما، پیشگیری های فرهنگی-اجتماعی است.

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ عنوان مجرمانه در کشور وجود دارد گفت: سرقت و ضرب و جرح در استان بوشهر در صدر جرائم هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر جرائم، ما با یک سری آسیب های اجتماعی مانند طلاق، سکونتگاه های غیر رسمی در شهرها و فضای مجازی روبرو هستیم.

معزی با اشاره به اینکه برای پیشگیری از طلاق کارگاه های مهر به وجود آمده است، گفت: زوجینی که متقاضی طلاق هستند آموزش های رفتاری می بینند و این کلاس ها در کاهش آمار طلاق موثر بوده است.

وی با بیان اینکه صیانت از منابع آب را با همکاری اداره ی آب و فاضلاب و سایر دستگاه های متولی پیگیری می کنیم تاکید کرد: اگر برای این مسئله چاره اندیشی نشود به یک موضوع امنیتی برای استان تبدیل خواهد شد.

معزی تصریح کرد: بخشی از کار ما اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی های عمومی است که برای این کار از ظرفیت رسانه ها استفاده می کنیم.

رئیس اداره ی برنامه ریزی و شورای پیشگیری از وقوع جرم استان گفت: ما در زمینه ی آسیب های اجتماعی آموزش ندیده ایم و در این زمینه خلاء عمومی وجود دارد. 

معزی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم، طبق قانون وظیفه ی قوه ی قضاییه است ادامه داد: زور قوه قضاییه به این همه جرم نمی رسد و مستلزم همکاری همه ی. دستگاه ها هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از شاخه های پیشگیری، پیشگیری های مردمی است اظهار کرد: هر دو هفته به ۴هزار نفر پیامک پیشگیرانه ارسال می کنیم.

حسین معزی با اشاره به اینکه ما در حوزه ی مسوولیت های اجتماعی عقب هستیم ادامه داد: خیلی از مردم وقتی دعوایی رخ می دهد خودشان را کنار می کشند و فقط تماشاگر هستند.

معزی ادامه داد: قوی قضاییه برای بالا بردن حس مسئولیت پذیری اجتماعی از نهادهای مذهبی و سمن ها کمک گرفته است.

وی گفت: ما به این نهادهای مردمی آموزش می دهیم و آن ها این آموزش را به دیگران منتقل می کنند. 

معزی در رابطه با دیده بابان پیشگیری گفت: ما می خواهیکم تک تک افراد جامعه تبدیل به یک دیده بان شوند.

وی توضیح داد برای این منظور قوه ی قضاییه سامانه سجام( سامانه جامع اطلاعات مردمی) را طراحی کرده و گفت: به منظور گزارش جرائم و آسیب های اجتماعی که مردم با آن رو به رو می شوند گفت: قوه ی قضاییه سامانه سجام را طراحی کرده که با کمترین هزینه و ارتباط مستقیم با قوه ی قضاییه می توان تخلفات را گزارش کرد.

وی ادامه داد: پس از بررسی و تایید صحت جرم توسط قوه ی قضاییه، مسئله پیگیری شده و دیده بان می تواند روند رسیدگی به جرم را پیگیری کند.

معزی با بیان اینکه ما به عضویت یک و نیم میلیون نفر در کشور در این سامانه نیاز داریم گفت: همه ی ما از تخلفات در جمع های دوستانه و خانوادگی گله می کنیم اما هرگز اقدامی علیه آن انجام نمی دهیم و این حاشیه ی امنی برای متخلفان ایجاد کرده است.

وی تاکید کرد: گزارش هایی که دیده بانان می دهند چه مستند و چه غیرمستند پیگیری و چنانچه گزارش صحت داشته یا نداشته باشد هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهند داشت.

به گزارش فکرشهر، در پایان رئیس اداره ی برنامه ریزی و دبیرخانه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بوشهر، از زحمات حسین حسین پور و همکارانشان  در معاونت ستادپیشگیری ازآسیبه ای اجتماعی و وقوع جرم دشتستان بابت برگزاری کارگاه آموزشی تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر