پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
کد خبر: ۵۲۴۰۵
پنجشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۰

فکرشهر:  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آن‌هایی که مسئولیت‌های بزرگ دارند قدر خود بدانند و از موضع ضعف صحبت نکنند که باور کنند فشارهای دشمن تاثیر داشته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدحسین صفار هرندی صبح پنجشنبه در نشست بصیرتی با عنوان بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در عسلویه اظهار داشت: به چهره شهرها و روستاهای کشور که یک نگاه سطحی بیندازیم تغییرات گسترده‌ای از عمران و آبادی را مشاهده می‌کنیم به خصوص مراکز استان‌ها به سطحی از آبادانی رسیده که اگر قبل از انقلاب به این شهرها سفر کرده باشد والان سفر کند یک دگرگونی شگرفی درتمام سطوح عمران و آبادی می بیند واین به برکت انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به دستاوردهای علمی کشور پس از انقلاب اشاره کرد و افزود: طبق اعلام مراکز معتبرعلمی و اسنادی جهانی ایران در رتبه ۱۵ علمی جهان قرار گرفته است و این پیشرفت در بین بیش از ۲۰۰ کشور معنادار است و سرعت رشد علمی ما نیز ۱۱ برابر شده است.

وی به کسب رتبه اقتدار نظامی کشور در دنیا نیز اشاره کرد و افزود: امروز اقتدار نظامی ما در دنیا در رتبه سیزدهم است در حالی که هزینه های نظامی ما در دنیا حتی در مقایسه با کشورهای همسایه بسیار پایین است مثلا هزینه نظامی عربستان در دنیا سوم یا چهارم است.

صفار هرندی به موضوع رشد اقتصادی کشور نیز اشاره کرد و گفت: درست است که امروز همه از مشکلات اقتصادی و معیشت مردم نالان هستند و اوضاع معیشت مردم ناملایماتی دارد اما قدرت اقتصادی کشور با استناد به حجم سرمایه‌گذاری‌ها طبق نظر صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی رشد کرده و به رتبه ۱۸ در جهان رسیده است.

وی افزود: وقتی پیشرفت‌های کشور با قبل از انقلاب مقایسه می‌کنیم می بینیم جهش خوبی در این زمینه صورت گرفته است. کشور قبل از انقلاب محلی از اعراب نداشت چون بی‌خطر بودیم و بی‌عرضه بودیم کسی هم به ما کاری نداشت. الان یک ابرقدرت هستیم و یک کانون تاثیر گذار در دنیا و این دشمنی‌ها و مانع تراشی و تحریم و این‌ها به خاطر مهار قدرت ماست. به اقتداری رسیده‌ایم که آمریکا می‌گوید گزینه نظامی برای مقابله با ایران نداریم و اگر جنگی صورت بگیرد روزانه باید ۲۰ هزار تابوت برای سربازانشان آماده کنند.

صفار هرندی افزود: در قضیه داعش همه دیدند که از هیچ کس کاری بر نیامد. وقتی داعش به دروازه شهر اربیل رسید مسعود بارزانی از آمریکا و ترکیه و سایر کشورها استمداد طلبید و کسی به دادش نرسید. یک تماس تلفنی با سردار سلیمانی گرفت به فاصله نماز ظهر و عصر خود را به اربیل رساند ورق جنگ برگشت و اربیل از سقوط نجات یافت.

وی افزود: قرار بود ظرف سه ماه حکومت سوریه سقوط کند ولی همین جوانمردان مدافع حرم ما بودند با کمک مستشاری خود ارازل و اوباش در سوریه را نابود کردند تا به مردم سوریه آسیب نرسد. هفت هزار میلیارد دلار آمریکایی‌ها در سوریه هزینه کردند و اعتراف کردند که باختیم.

وی بیان کرد: دستاورد انقلاب یعنی این؛ یعنی نفوذ در دل ملت های منطقه که وقتی انتخابات در عراق انجام می شود رئیس جمهور، نخست وزیر و رئیس مجلسی انتخاب می شوند که دلشان با ایران است و رئیس مجلس عراق که از اهل سنت هم هست می گوید ما اهل خود را یافته‌ایم، اهل ما ایران است نه آمریکا این نفوذ معنوی ایران است.

صفار هرندی  افزود: اسرائیل که داعیه سیطره بر نیل تا فرات داشت و می خواستند مجاور مرزهای ما باشند امروز در مرزهای خود و پشت دیوارهای بتنی مخفی شده است. اعراب با غیرت مسلمان در لبنان و یمن و سوریه گریبان اسرائیل را گرفته اند و باید به این افتخار کنیم این دستاورد انقلاب اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید قدر خود و قدر این انقلاب را بدانیم. آن‌هایی که مسئولیت های بزرگ دارند قدر خود بدانند. از موضع ضعف صحبت نکنند که باور کنند فشارهای دشمن تاثیر داشته است.

وی تصریح کرد: با برجام همه کار کردند و گفتند تحریم ها برداشته می شود، حتی مشکل رفع آب را هم به برجام گره زدند ولی الان می گویند برجام نمی خواست مسائل اقتصادی را حل کند رفاه و معیشت مردم را گروگان می گیرند که امتیاز دیگر بدهند. می‌گویند از  FATF تصویب شود ۲۰ درصد مشکلات مردم حل می شود و کالاها ارزان می‌شود.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: اگر این را بپذیریم باید همه مسیرهای که کسب درآمد کردیم به دشمن نشان دهیم. تحریم‌ها را دیگر نمی‌شود دور زد. این در مجمع تشخیص مصلحت نظام با کار کارشناسی دارد بررسی می‌شود.

وی افزود: کشور و انقلاب ما به حدی از استواری و استقامت رسیده که در نگاه دشمن بزرگ جلوه می‌کند و دشمن به این نتیجه رسیده که باید نسخه بزرگتر آماده کند نسخه انقلاب نسخه اصلی است نسخه های بدلی دشمن مثل داعش یا منافقین مزدور دیگر کارساز نیست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر