جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی« فکرشهر»/با حضور مسوولین دشتستان:
فکرشهر - اسماء بوستانی: آیین نواختن گلبانگ انقلاب صبح شنبه، ۱۳ بهمن ماه در مدرسه تیزهوشان امام خمینی (ره) برازجان، با حضور مسوولین دشتستانی برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۸۸
شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۳

فکرشهر - اسماء بوستانی: آیین نواختن گلبانگ انقلاب صبح شنبه، ۱۳ بهمن ماه در مدرسه تیزهوشان امام خمینی (ره) برازجان، با حضور مسوولین دشتستانی برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، فرماندار دشتستان در این آیین ضمن تبریک به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران آغازی برای دگرگونی های بزرگ و بنیادی در پهنای مملکت ایران بود. برای درک بیشتر واقعیت های انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن، باید شرایط، وضعیت و شاخص های توسعه ایران پیش از انقلاب را بررسی کنیم.

 

ارسلان زارع با بیان اینکه باید در خصوص وضعیت علمی، آموزشی و فناوری ایران، پیش از انقلاب و پس از انقلاب نگاهی اجمالی داشته باشیم، افزود: عقب ماندگی های آموزشی و علمی ایران در دوره های قبل از انقلاب برای ایرانیان با سابقه دیرین، تمدن و فرهنگی آزار دهنده بود. یکی از آرمان های بلند انقلاب، استقلال در همه عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، علمی، آموزشی و فناوری است.

زارع با اعلام اینکه پیش از انقلاب اسلامی ایران، ۷۰ درصد بزرگسالان کشور بی سواد بودند، ادامه داد: پیش از انقلاب، کمتر از ۴۰ درصد از کودکان ایران می توانستند به مدرسه بروند، اما اکنون رقم باسوادی کشور از جمله استان بوشهر به ۹۸ درصد رسیده است، در صورتی که پیش از انقلاب در شهرهای بزرگی مثل شیراز، تهران و اصفهان ۱۵۴ هزار دانشجو تحصیل می کردند اما امروزه تعداد دانشجویان ما به رقمی بیش از ۴ میلیون نفر رسیده است، آن هم نه فقط در کلان شهرها، بلکه در همه استان های کشور شاهد دانشجویان در حال تحصیل هستیم.

فرماندار دشتستان سرعت پیشرفت علمی ایران، خصوصا در سال های اخیر را بر اساس گزارش بین المللی ۱۱ برابر سرعت پیشرفت علم در کشورهای دیگر دنیا اعلام کرد و ادامه داد: امروزه کشور ایران از نظر علمی به رتبه ۱۲ در بین کشورهای دنیا رسیده است، درحالی که در سال ۵۵ جایگاه ایران در بین کشورها ۵۲ بوده است، پس به وضوح شاهد پیشرفت کشور عزیزمان هستیم. تعداد فارغ التحصیلان دکترای تخصصی امروزه در سال ۹۷ نسبت به سال ۵۷ شصت برابر شده است.

زارع ادامه داد: امروزه به لحاظ فناوری های نوین شاخصه های مختلف علوم، دانش آموزان و دانشجویان در مسابقات علمی دنیا و المپیادها مقام های کشوری فراوانی کسب می کنند. نکته ای که همگی باید مورد توجه قرار دهیم این است که با تقویت زیرساخت ها، امکانات آموزشی، تکمیل فضاهای آموزشی و تامین امکانات رفاهی بتوانیم فضاهای بهتری جهت ادامه علم و دانش جوانان ایجاد کنیم.

 

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره خالقان این انقلاب اظهار داشت: شعار محوری امسال، افتخار به گذشته و امید به آینده است. امیدوارم دانش آموزان در راه پیشرفت خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته تلاش کنند تا در آینده شاهد موفقیت های بیش از پیش این عزیزان در همه عرصه ها باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر