جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: گراوند خواستار اطلاع‌رسانی مناسب برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در سطح استان بوشهر شد و اضافه کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و آموزش به مردم و بخصوص کشاورزان استفاده شود...
کد خبر: ۵۲۴۹۸
يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

فکرشهر: استاندار بوشهر با اشاره به احتمال هجوم ملخ‌ها به استان، گفت: آمادگی لازم برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر ایجاد شود.

به گزارش فکرشهر از ایلنا، عبدالکریم گراوند یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: احتمال هجوم ملخ‌های صحرایی به سواحل استان بوشهر و بخش کشاورزی استان وجود دارد و باید با تامین امکانات و تجهیزات لازم برای مقابله با این پدیده آمادگی لازم ایجاد شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی از نیروی انسانی و امکانات بسیار خوبی برخوردار است و باید برای مبارزه با ملخ‌ها از همه ظرفیت‌های نیروهای وزارت جهاد کشاورزی در استان بوشهر استفاده شود. در صورتی که کمبود نیروی انسانی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر احساس شود باید با هماهنگی فرمانداران از دیگر دستگاه‌ها در سطح استان نیز استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه اکیپ‌های مقابله‌ای باید برای مقابله با ملخ‌های صحرایی مستقر شوند افزود: هواپیمای سم‌پاش در فرودگاه بهرگان شهرستان دیلم استقرار یافته که باید سوخت مورد نیاز این هواپیما و وسایل مورد نیاز برای مقابله با هجوم ملخ‌های صحرایی تامین شود.

گراوند خواستار اطلاع‌رسانی مناسب برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در سطح استان بوشهر شد و اضافه کرد: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای اطلاع رسانی و آموزش به مردم و بخصوص کشاورزان استفاده شود.

وی یکی از نیازهای اساسی در استان بوشهر را تامین آب مورد نیاز در شهرها و روستاها عنوان کرد و ادامه داد: باید استفاده مناسب از ظرفیت خلیج فارس برای شیرین سازی آب دریا و استفاده به‌عنوان آب شرب انجام گیرد.

استاندار بوشهر خواستار تکمیل شبکه فاضلاب شهرهای بوشهر و گناوه دیلم شد و ادامه داد: قطع انشعاب آب فضای سبز شهرداری‌ها باید به‌صورت جدی دنبال شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر