شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۶۳۸
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۷

فکرشهر: رئیس دفتر مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش گفت: اقتدار نیروهای مسلح ایران مانعی مستحکم در مسیر دشمنان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امیرسرتیپ دوم خلبان نیک بخش حبیبی ظهر چهارشنبه در همایش نخستین پاسخ پایگاه ششم شکاری شهید یاسینی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در دوران دفاع مقدس نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشت.

وی با اشاره به طراحی و اجرای عملیات‌های بزرگ هوایی در پایگاه ششم شکاری بوشهر خاطرنشان کرد: این پایگاه به خوبی تا شعاعی گسترده را رصد می‌کند و نه تنها متعلق به بوشهر بلکه متعلق به کل کشور است.

رئیس دفتر مطالعات راهبردی و پژوهش‌های نظری نیروی هوایی ارتش اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ۱۰ پایگاه هوایی در کشور فعال بود که پایگاه ششم شکاری بوشهر با تقدیم ۶۴ شهید بیشترین تعداد شهدا را داشت.

وی بیان کرد: شهید خلبان جهانگیر ابن‌یمین ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ در لحظات اولیه جنگ نخستین پرواز جنگنده‌های ایرانی را از پایگاه هوایی بوشهر انجام داد و نخستین بمباران را در دوران دفاع مقدس از سوی ایران انجام داد.

حبیبی با بیان اینکه پرواز جنگنده‌های ما معادلات صدام برای تسخیر سه‌روزه ایران را بر هم زد، افزود: دوران جنگ تحمیلی یادآور جان‌فشانی‌ها، ایثارگری و رشادت خلبانان ایرانی است.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به اهمیت بالای برگزاری یادواره‌ها اشاره کرد و ادامه داد: شناخت بیشتر رشادت‌های خلبانان شجاع کشور در بوشهر از مهمترین دستاوردهای این یادواره‌ها است.

وی با اشاره به نقش تاثیرگذار نیروی هوایی ارتش در دوران دفاع مقدس در زمین‌گیرکردن دشمنان، تصریح کرد: در روزهای نخست جنگ تحمیلی ۱۱ میلیون پوند بمب روی سر دشمن ریخته شد تا در خاک خوزستان زمین‌گیر شد.

حبیبی گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون می‌خواستند این نظام و انقلاب را سرنگون کنند ولی به علت حضور مردم در صحنه و هدایت‌های رهبری و توان نیروهای مسلح به هدف خود نرسیده‌اند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر