چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۶۴۱
چهارشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۳

فکرشهر: مرحله نخست بازسازی قلعه تاریخی شهر بَردِستان از توابع شهرستان دیر با ۱۴ میلیارد ریال هزینه به بهره برداری رسید.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: مرمت و بازسازی فاز نخست قلعه بردستان به ۱۸ ماه زمان نیاز داشت که با همت و تلاش همکاران فنی و معاونت میراث فرهنگی در ۶ ماه آماده شد و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به بهره‌برداری رسید.

ارغوان مهدی زاده افزود: باتوجه به فضای مناسب محیطی این بنا، در آینده می‌توان با واگذاری به بخش خصوصی از آن به عنوان مجموعه فرهنگی، نمایشگاه عرضه صنایع دستی و موزه استفاده کرد که این مهم می‌تواند به رونق و توسعه صنعت گردشگری شهرستان کمک کند.

وی بیان کرد: صنعتگران شهرستان دیر با وجود صدف‌های کم نظیر و خاص در سواحل خود کالا‌ها و صنایع دستی خلاقانه‌ای تولید و به بازار‌های داخل و خارج عرضه می‌کنند و با توجه به استقبال سال‌های اخیر از این قبیل صنایع، می‌توان دیر را به عنوان شهر صنایع دستی دریایی معرفی کرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تصریح کرد: ما به منظور تحقق شعار سال یعنی حمایت ازکالای ایرانی، در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم و از تلاشگران در این حوزه حمایت خواهیم کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر