جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۶۵۵
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۳

فکرشهر: ۴۰ طرح عمرانی، ورزشی و مسکن مددجویی بهزیستی و آموزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در شهر دوراهک افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، فرماندار شهرستان دیر ظهر پنجشنبه در این آئین گفت: ۷۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال در به مناسبت دهه فجر در شهرستان دیر اجرا و افتتاح خواهد شد.

کریم علی حسنی با بیان اینکه با بیان اینکه توفیقات انقلاب اسلامی ایران در طول چهل سال گذشته بر هیچ کس پوشیده نیست اظهار داشت: همه دستگاه ها و نهادها موظفند عظمت انقلاب را به دنیا و بخصوص به جوانان این مرز و بوم انتقال دهند و با حفظ شان ایام فاطمیه با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر دست دشمنان را از اسلام و انقلاب کوتاه کنند.

۷۵ درصد کوچه‌ها آسفالت شد

شهردار دوراهک در این آیین ضمن تبریک دهه فجر گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ۴۰ طرح عمران شهری، آموزشی و ورزشی با اعتباری بالغ بر ۱۱۰ میلیارد ریال در شهر دوراهک افتتاح و کلنگ زنی شد.

هوشنگ احمدی با اشاره به اجرای ۴۰ هزار متر مربع آسفالت کوچه‌ها و معابر شهر دوراهک در سال جاری اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر ۴۰ هزار مترمربع زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت ۵۴ کوچه و معابر شهر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی، ارزش افزوده و سهمیه به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به افتتاح ۴ هزار مترمربع سنگ فرش پیاده رو خیابان بسیج گفت: جدول گذاری و تعویض جداول قدیمی خیابان بسیج به طول هزار و ۹۰۰ متر با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ارزش افزوده به بهره برداری رسید.

احمدی با بیان اینکه در حال حاضر ۷۵ درصد کوچه‌های این شهر آسفالت شده است گفت: با اجرای این طرح‌ها تمامی کوچه‌ها و خیابان‌های محله اسلام آباد، شهرک جوان و حجم وسیعی از معابر غربی به طور ۱۰۰ درصد عملیات آسفالت آنها به پایان رسیده است.

شهردار دوراهک با اشاره به  آغاز عملیات اجرایی سالن اجتماعات شهرداری دوراهک با اعتبار ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و زیربنای ۳۰۰ مترمربع و با ظرفیت ۱۰۰ صندلی خاطرنشان کرد: مدرسه عصمت با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال، زمین چمن مصنوعی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، سالن ورزشی بانوان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و سالن مدرسه سینا با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از جمله طرح های شاخصی است که در این شهر در دهه مبارک فجر به بهره برداری یا کلنگ زنی خواهد شد.

افتتاح مسکن خانواده های دو معلولی

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر نیز در آیین افتتاح ۳ واحد مسکونی ویژه خانواده های دو معلولی در شهر دوراهک گفت:سه واحد مسکونی ویژه خانواده های دو معلولی با اعتبار هر واحد ۳۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض در شهر دوراهک به بهره داری رسید.

محمد کرمی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه بهزیستی، انجمن خیرین مسکن ساز، بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن و مسکن و شهرسازی ۱۵ واحد مسکونی ویژه خانواده های دو معلولی باید در این شهرستان احداث شود اظهار داشت: در حال حاضر احداث هفت واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی شهرستان دیر در دست اجراست که تا سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۵۲ معلول در شهرستان دیر زیر پوشش بهزیستی قرار دارند تصریح کرد:در بحث امور اجتماعی که شامل زنان بی سرپرست، مطلقه است تا کنون، ۴۳۰ پرونده تشکیل شده است که ۳۵۸ نفر مستمری بگیر و ۷۲ نفر نیز در نوبت قرار دارند.

کرمی،با بیان اینکه ۹۲پرونده چند قلویی در بهزیستی شهرستان دیر تشکیل شده که علاوه بر پرداخت سرانه ماهیانه، شیر خشک نیز به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد گفت:در سال جاری حق انشعاب رایگان آب ، برق و گاز  تعداد ۱۷۶ مورد جهت مددجویان تحت پوشش این سازمان ارائه شده است .

رئیس اداره بهزیستی شهرستان دیر اظهار داشت: در حال حاضر ۲۸ مهد کودک از خدمات بهزیستی شهرسان دیر استفاده می کنند و در سال گذشته برای ۸۰۵ کودک حاضر در این مهدها مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان هزینه شده است.

در آیین افتتاح مسکن ویژه خانواده های دو معلولی در شهر دوراهک مقرر شد که از هفته آینده عملیات نماکاری این ساختمان توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان دیر آغاز شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر