شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۷۴۱
جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱

فکرشهر: تاکید بر حضور گسترده شیعه و سنی در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیان ضرورت حضور مسئولان در بین مردم و عمل به وعده‌ها از نکات مهم نماز جمعه در دلوار و کنگان بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام علی زاهددوست در خطبه‌های امروز نماز جمعه دلوار  با تسلیت سوم جمادی الثانی سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اظهار داشت: مجلس عزای حضرت زهرا در حسینیه ها و تکایا با شور و شکوه بیش از قبل برگزار شود چرا که این انقلاب اسلامی ما مدیون حضرت زهرا است.

وی با اشاره به ایام الله دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اضافه کرد: حضرت امام(ره)  عظمت انقلاب اسلامی را به  «معجزه بزرگ الهی» و «تجلی حکومت الله در روی زمین» توصیف و تعبیر می کنند و آن را  «هدیه‌ای از عالم غیب ربوبی» و «نتیجه اعتصام به حبل الهی» می دانند بنابراین این انقلاب یک نعمت عظیم الهی برای ملت ماست که باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه دلوار بیان کرد: امروز دشمنان ما خصوصا استکبار جهانی با نقشه ها و فشارهای جدید و با تشدید تحریم‌های بعد از برجام و تحریک برخی افراد و گروه‌ها و سازماندهی برای ایجاد اغتشاش در کشور و القا یاس و نامیدی درصدد جدایی مردم از انقلاب اسلامی است لذا ۲۲ بهمن را فرصت مناسبی برای ارزیابی موفقیّت برنامه‌های خود می‌دانند. به همین خاطر حضور پررنگ مردم در رزمایش عظیم ۲۲ بهمن، می‌تواند همه سناریوها و برنامه‌های دشمن را به هم ریخته و ننگ دیگری را بر پیشانی آن‌ها بنشاند.

وی ادامه داد: دشمنان می‌بینند که با وجود همه تهدیدها و خط و نشان کشیدن‌ها، ملت ما به‌ مثابه این فراز از جمله شهید مظلوم بهشتی است که فرمودند: ملت ما مانند شیشه است که اگر شکسته شود، برنده‌تر می‌شود.

زاهددوست اضافه کرد: بدون شک حضور مردم در صحنه و خصوصا در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن یکی از عوامل مهم برای  بازدارندگی توطئه بدخواهان انقلاب است. قطعا دشمنان، همراهی و اعتقاد مردم به نظام و انقلاب را در این صحنه ها ارزیابی می‌کنند، لذا مردم عزیز باید مراقب باشند و تحت تاثیر تبلیغات مسموم دشمن قرار نگیرند و برای حفظ امنیت و استقلال کشور، حضور هرچه با شکوه‌تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن داشته باشند.

وی گفت: پیام حضور در راهپیمایی ۲۲بهمن آن هم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، این است که  ملت ایران با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی بدون ترس و توجه به توطئه‌های دشمنان خارجی پای عهد خود با امام و اهداء ایستاده است و از آرمان‌های انقلاب و اسلام کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه دلوار بیان کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال نشان از اقتدار ملت است، مردم با حضور باشکوه خود به سران استکبار می‌گویند که هیچ گزینه‌ای اعم از تهدید نظامی و تحریم اقتصادی باعث جدائی شان از انقلاب و نظام اسلامی نخواهد شد.

وی با اشاره به حضور فرماندار و مدیران اجرایی شهرستان در روستاها و نشستن پای حرف دل مردم خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها اقدامی خوب، ارزشمند و قابل تقدیر است که امیدوارم این اقدامات خوب تداوم داشته باشد.

لزوم حضور گسترده در راهپیمایی ۲۲ بهمن

حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران کنگان با گرامیداشت چهلیمن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و با دعوت از مردم برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: ملت بزرگ ایران در روز ۲۲ بهمن بار دیگر اثبات خواهند کرد به رغم همه مسائل و مشکلات پای انقلاب و نظام دینی خود ایستاده و سر سوزنی از ارزشهای انقلاب و نظام دینی عدول نخواهند کرد.

وی بیان کرد: ملت ایران به کوری چشم دشمنان به گذشته خود افتخار و به آینده امیدوارند. حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن پاسخی کوبنده به جنگ تمام عیار اقتصادی دشمن علیه جمهوری اسلامی خواهد بود. حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی وحدت ملی و رمز بقا و دوام انقلاب اسلامی است.

محمودی با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) و با تقدیر از همت همه عاشقان اهلبیت (ع) در برگزاری مراسم فاطمیه گفت: عاشقان خاندان عصمت و طهارت (ع) در رز شهادت پاره تن رسول الله (ص) ، فاطمیه را عاشورایی برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دفاع از حقیقت شیعه و مظلومیت حضرت زهرا (س) ضروری است اظهار داشت: البته این به معنای توهین به مقدسات اهل سنت نیست و به تبع رهبری معظم انقلاب توهین به مقدسات اهل سنت جایز نیست.

امام جمعه کنگان در ادامه با محکوم کردن بیانیه گستاخانه اتحادیه اروپا علیه کشورمان و تاکید بر ضرورت پاسخ کوبنده دستگاه دیپلماسی به این اهانت بی شرمانه بیان نمود: ملت ایران در یوم الله ۲۲ بهمن پاسخ محکمی به این یاوه گویی ها خواهند داد.

محمودی با تقدیر از فرماندار کنگان، فرماندهی بسیج سپاه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی و نیروی انتظامی و بیوت تجلیل شدگان و دیگر دست اندرکاران برگزاری همایش تجلیل از سه چهره تاثیرگذار حوزه دین و انقلاب در شهرستان کنگان بیان کرد: تکریم و تعظیم بزرگان و رجال دینی و انقلابی ضروری است.

گرامیداشت عملیات والفجر ۸ با رمز یا زهرا (سلام الله علیها) و نکوداشت یاد و خاطره شهید عماد مغنیه از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.

مسئولان به وعده‌ها عمل کنند

شیخ خلیل افرا در نماز جمعه اهل سنت کنگان به وعده های الهی در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن در آیات بسیاری درباره وعده و وفای به آن تاکید کرده و خلف وعده را به شدت نکوهش کرده و تهدیدهای سختی کرده و کسانی را که به وعده های خود وفادار و پای بندند ستوده است.

وی اضافه کرد: بعضی از وعده‌های قرآنی با توجه به شرایط زمانی تحقق یافته و بعضی دیگر در آینده محقق خواهند شد که باید در مورد آن وعده ها صبر کرد و در مورد حقانیت و حتمیت آنها ایمان و باور قلبی داشت.

امام جمعه اهل سنت کنگان تحقق وعده‌های الهی را منوط به تحقق شرایط خاصی دانست و گفت: تا آن شرایط محقق نشود، وعده الهی تحقق نخواهد یافت ‌و باید ایمان داشت که در تحقق وعده های خود قدرت کامل دارد و معارضی هم برای او نیست.

وی ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به روح بلند احیاگر دین و ملت حضرت امام (ره) و خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری و شهیدان والا مقام از نهضت ۴۲ تا شهدای انقلاب و دفاع مقدس و ترور و مدافعان حرم و تمامی آزادگان و ایثار گران و جانبازان و خانواده های معزز آنان و عموم هموطنان، پیام‌های مراسم امسال راهپیمایی ۲۲ بهمن را متفاوت با سال‌های گذشته دانست و گفت: در راهپیمایی امسال باید نمایش عظمت و شکوه و اقتدار ایران اسلامی به دنیا نشان داده شود تا استکبار خوابی را که در خیال خام خود برای انقلاب ما دیده ، با همدستانش به گور ببرد.

افرا در ادامه از همه مدیران و مسئولان قوای سه‌گانه و نهادها و سازمان‌ها و دستگاه‌های تاثیرگذار خواست تا قدر این ملت بزرگ و شجاع و حاضر در صحنه را بیش از گذشته بدانند و با جدیت و اهتمام بیشتر و اعتماد به نیروهای متعهد و جوان در بهره گیری از تجربیات گذشتگان، شایسته سالاری را در دستور کار خود قرار دهند و مطمئن باشند مردم شریف ایران با علم و آگاهی و ایمان به انقلاب ، بخوبی درک می‌کنند که بزرگترین دستاوردهای انقلاب قطع وابستگی به قدرتهای جهانی و استقلال کشور در همه زمینه‌هاست.

وی گفت: باید وعده های مسئولان در کم کردن آلام و رنج محرومین و گسترش عدالت اجتماعی و گشایش امور اقتصادی و رونق اشتغال و سروسامان دادن به معیشت مردم و توجه به زندگی آنان و جلوگیری از فساد و رانت و رشوه و گسترش اخلاق اسلامی و تهذیب نفس و توجه و مد نظر قرار دادن وصیت الهی حضرت امام و پیام‌های گهربار مقام معظم رهبری اهتمام جدی بعمل آورده و مردم را همیشه بعنوان ولی نعمت خود بدانند.

وی در پایان سخنان خود همگان را به شرکت و حضور فعال و دشمن شکن در راهپیمایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دعوت کرد.

قابل ذکر است در این مراسم فرماندار شهرستان کنگان به اتفاق اعضاء شورای تآمین و شورای اداری در بین نمازگزاران حاضر و نماز جمعه بجا آوردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر