جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۷۴۳
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین ایام فاطمیه (س)، شب شعر فجر کوثر در دبیرستان دخترانه حضرت زینب شهر دوراهک برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، در این محفل معنوی تعدادی از شاعران شهرستان به قرائت اشعار خود در خصوص سالگرد انقلاب و همچنین فضایل و مناقب حضرت زهرای مرضیه (س) پرداختند.

امام جمعه دیر در این آئین ضمن تبریک چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت:در سالروز چهلمین سال پیروزی انقلاب با حضور چشمگیر خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن پوزه دشمن را به خاک می‌مالیم.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی ایمان مردم و اعتقاد به وعده های الهی، پایبندی به ارزش اسلامی و اعتقاد به آیات قران را از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت:انقلاب اسلامی ایران با الهام از امام حسین و عاشورای حسینی در سال ۵۷ به پیروزی رسید و این انقلاب به برکت نام حضرت فاطمه (س) و فرزندان فاطمه پابرجا است.

وی با بیان اینکه امام خمینی ره تحولی بزرگ در فرهنگ جامعه ایجاد کرد افزود: انقلاب ما قبل از آنکه سیاسی  و اجتماعی باشد یک انقلاب فرهنگی بود و تحول روحی و روانی مردم  باعث شد ضد ارزش‌ها را کنار بگذارند و به ارزشها بها دهند.

حسینی ترویج فرهنگ فاطمی را با استفاده از هنر شعر خوانی و اشاعه آن در جامعه لازم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی این هنرمندان بودند که با هنر خود رشادت مردم و جوانان را به تصویر کشیدند و اکنون آن حماسه ها برای ما ماندگار شده است.

امام جمعه دیر بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ملت ایران را خودباوری برشمرد و گفت:امام راحل خودباوری را به ملت ایران ارمغان داد و امروز پس از ۴۰ سال ایران اسلامی با استقلال کامل و ظلم ستیزی در برابر حاکمان جور ایستاده است.

حسینی عامل مظلومیت حضرت زهرا (س) را بی بصیرتی مردم زمانه خود برشمرد و  اظهار داشت: ادمهای ترسو و بی بصیرت در هر زمانی برای جامعه مشکل ساز هستند با آگاهی بخشی در جامعه باید مواظب باشیم که دشمن از انسانهای بی بصیرت استفاده های ابزاری نکند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر نیز در این مراسم گفت:دهه فجر فرصتی بی نظیر است که هنرمندان می توانند هنر خود را با آرمان های امام (ره) و مقام معظم رهبری گره بزنند و یقینا رسالت هنرمندان در تداوم و استمرار هنر انقلاب اسلامی بس خطیر و سنگین است.

احمد عبدالله زاده با بیان اینکه شهرستان دیر ظرفیت های مطلوبی در حوزه شعر دارد و دیاری شاعر پرور محسوب می شود اظهار داشت: هدف از برگزاری این شب شعر، گسترش فرهنگ اهل بیت بویژه آشنایی با سیده زنان عالم حضرت زهرا (س) و توفیقات ۴۰ ساله انقلاب اسلامی است.

در این مراسم شب شعر  که به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد هنرمندان و شاعران اشعار  خود را متناسب با دهه فجر و مظلومیت حضرت زهرا (س) قرائت کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر