پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۷۴۵
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: ۸۷ درصد روستا‌های استان دارای پوشش تلفن همراه هستند و بالاترین میزان اینترنت تلفن همراه در کشور را روستاییان این استان می‌خرند.

به‌ گزارش فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما از بوشهر، علی سملیان افزود: در میان آمار ۸۷ درصدی پوشش تلفن همراه در روستا‌های استان، ۷۲ درصد روستا‌های استان تحت پوشش سرویس‌های تمامی اپراتور‌ها است، ۱۵ درصد روستا‌های استان دست‌کم خدمات دو اپراتور و ۱۰ درصد روستا‌های استان خدمات یک اپراتور را دریافت می‌کنند و تنها ۳ درصد روستا‌های استان هیچ‌گونه خدمات‌دهی اپراتور‌ها را ندارند که برنامه داریم برای آن‌ها هم خدمات تلفن همراه را پوشش دهیم.

او درباره‌ی بهره‌مندی روستاییان از اینترنت پرسرعت هم گفت: طرح گسترده‌ای در کشور برای اینترنت پرسرعت در ۲۸ هزار روستای کشور درحال اجراست که ۴۰۶ روستا در استان بوشهر آماده‌ی استفاده از خدمات این طرح هستند و ۱۱۵ روستای استان هم امکان واگذاری تلفن ثابت بر بستر اینترنت را دارند که بستر مهمی برای حمایت از

کسب‌وکار‌های آنان است. همچنین ۳۹۰ روستای استان هم در طرح رومینگ و جابه‌جایی بین اپراتور‌ها قرار دارند و ۳۲ روستای استان از دستگاه خودپرداز پست‌بانک برخوردار هستند.

سملیان با اشاره به رشد شاخص‌های ارتباطاتی در استان بوشهر گفت: در شاخص‌های توسعه‌یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پایه‌ی شاخص‌های بین‌المللی، استان بوشهر رتبه‌ی نهم کشور را داراست که دو شاخص آن، پوشش تلفن همراه و استفاده‌ی افراد بالای شش سال از اینترنت است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر