جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۵۲۷۵۳
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۵۰

فکرشهر: بسیاری از بانوان تحت نظارت پزشک متخصص و برای تامین ذخایر آهن بدن خود در طول ماه اقدام به مصرف قرص های آهن می کنند. اما مصرف این نوع داروها باید مراقب کارکرد بدن خود باشید.

به گزارش فکرشهر به نقل از انتخاب، این موضوعی بسیار رایج است که بانوان دچار کم خونی از مکمل های آهن استفاده کنند، با این وجود مصرف مکمل های آهن گاهی با عوارضی رو به رو است.

یکی از رایج ترین مشکلات مکمل های آهن در بدو دوران استفاده، بروز یبوست شدید است. اما برخی دیگر نیز علائمی مثل سر درد، تهوع و ناراحتی معده را نشان می دهند. دقت کنید که اگر با مصرف مکمل اهن علائم یبوست شدید داشتید باید هر چه سریعتر از داروهای ملین استفاده کنید، چرا که ادامه دار شدن یبوست می تواند عوارضی سخت و سنگین برای بدنتان داشته باشد.

بروز حالت سرگیجه و التهابات پوستی نیز از علائی است که برخی نشان می دهند و توصیه می شود در این شرایط از مکمل هایی مثل مکمل ویتامین c همزمان با آهن استفاده شود.

سعی کنید در هنگام خرید داروی آهن به تاریخ مصرف و شرایط نگهداری آن دقت کنید، بیشتر مرکبات بخورید و کمتر سراغ کلسم بروید .

یک توصیه مهم دیگر این است که هرگز بدون نظر پزشک مکمل مصرف نکنید، بلکه با مشورت و طبق صلاحدید پزشک این مکمل ها را استفاده کنید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر