پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۷۶۲
شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۷

فکرشهر: آیین سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور پرشور مردم و همزمان با سراسر کشور در روز شهادت آن حضرت در مصلی گناوه برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت الاسلام شیخ احمد بحرانی امام جمعه موقت عالیشهر روز شنبه در مراسم سوگواری بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا (س) در مصلی گناوه با تسلیت ایام، به موضوع نگرش و جهان بینی  حضرت زهرا اشاره کرد و اظهار داشت:  پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند: «هیچ یک از انبیاء الهی به درجات کمال نائل نشدند مگر به محبت و معرفت حضرت زهرا(س) آشنا گردند و اقرار به فضایل آن حضرت داشته باشند»  یعنی از آدم تا خاتم باید فاطمه را بشناسند و نسبت به ایشان معرفت پیدا کنند.

وی گفت: اگر با نگاهی به زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) و با اقتدا به امام زمان (عج) الگوی زندگی خود را حضرت زهرا(س)  و فرزندان آن حضرت قرار دهیم زندگی ما سامان می گیرد.

حجت الاسلام بحرانی گفت: جهان بینی حضرت زهرا (س) نه تنها برای شیعیان بلکه برای همه جهانیان  و مذاهب و ادیان مایه هدایت  و روشنگری و هدایتگر است.

وی گفت: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ سرشار از جهان بینی دقیق آن حضرت است که خود به تنهایی می تواند تابلویی گویا برای تعیین مسیر زندگی ما انسانها باشد.

وی تصریح کرد: امروز متاسفانه بسیاری از خانواده ها الگوی خود را در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی و رسانه های تبلیغاتی که دشمن با قیمت ارزان عرضه می کند قرار داده اند و الگوی امام زمان (عج) را در متن زندگی خود ساری و جاری نکرده اند .

وی با بررسی اجمالی دیدگاه حضرت زهرا(س) نسبت به پایه ها و اصول دینی از جمله توحید، معاد و ولایت گفت: ولایتمداری حضرت زهرا (س) سومین عنصر جهان بینی و نگرش آن حضرت در زندگی و ولایت محور زندگی ایشان است و حضرت راز گریه های  خود بعد از پیامبر(ص) را نیز غم هجران رسول اکرم (ص) و ظلم بر وصی آن حضرت ذکر می کند.

قرائت حدیث کساء، محفل انسی با قرآن با حضور قاریان برجسته، عزاداری و سینه زنی در سوگ دختر نبی گرامی اسلام (ص) از دیگر بخش های این مراسم معنوی و پرشور بود.

به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) آیین های ویژه ای در مساجد، تکایا و هیئت های مذهبی شهر گناوه برگزار شد. همچنین مراسم شام غریبان شهادت آن حضرت و تشییع نمادین پیکر مطهر امشب از فاطمیه تا گلزار شهدای گمنام گناوه برگزار خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر