پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
در مقابل خانه پدری شهید «احمد حیدری»؛
کد خبر: ۵۲۷۷۸
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۸

فکرشهر: یادواره شهید انقلاب احمد حیدری با عنوان «آبروی محله» به منظور تجلیل از مقام والای شهدا در مقابل خانه پدری این شهید بزرگوار در دیر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امام جمعه دیر صبح یکشنبه در این آیین معنوی با بیان اینکه شهیدان آبرو و افتخار جامعه ما هستند گفت: خون شهدا احیا کننده ارزشهای اسلامی در جامعه است.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه امروز به برکت خون شهیدان، وجود ایثارگران و شهدای مدافع حرم، ایران امن‌ترین کشور دنیا بوده و از بالاترین شاخص های امنیتی برخوردار است اظهار داشت: یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بدین معنا است که راه و اهداف شهدا را خوب بشناسیم وآن را ادامه دهیم.

وی از شهدای انقلاب به عنوان پیشتازان مبارزه با استکبار نام برد و خاطر نشان کرد: استکبارستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز شهدا در دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی بوده که باید ما نیز با الگوگیری از این ویژگی‌ها در حفظ ارزش‌های اسلامی بکوشیم. 

حسینی با بیان اینکه بالاتر از شهادت در نزد خداوند جایگاهی نیست، تصریح کرد: شهید با خدا معامله و در راه حفظ دین خدا جانش را فدا می‌کند و این بهترین تجارت در نزد خداوند متعال به شمار می‌رود.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مهمترین دستاورد یادواره شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده و تداوم مسیر انقلاب است گفت: یکی از راه‌های زنده نگه داشتن یاد و خاطر آنها، حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی است که این مهم باید به نسل جوان منتقل شود.

حسینی با تاکید بر حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و بیان اینکه تداوم هر انقلاب به حضور مردم در صحنه و حمایت از آنها وابسته است، اظهار داشت: قشرهای مختلف مردم در چهلمین ‌سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور گسترده خویش در راهپیمایی ۲۲ بهمن، بار دیگر بر ایستادگی در برابر دشمنان و دل‌بستگی به‌نظام تأکید خواهند کرد.

برادر شهید احمد حیدری در این آیین گفت: شهدا برای پایبندی نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را نثار کردند و دین بزرگی برگردن آحاد مختلف دارند.

غلامحسین حیدری با بیان اینکه مردم انقلابی دیر همچون سایر شهرهای ایران علیه حکومت شاهنشاهی تظاهرات کردند اظهار داشت: اگر مادران شهدا فرزندانشان را فدایی انقلاب کردند، برای پایداری دین اسلام و اجرای عدالت، حفظ حجاب و عفاف بود و ما نیز باید راه آنان را ادامه دهیم.

حیدری گفت: شهید احمد حیدری دانشجو بود و همچون مردم در جریان تظاهرت انقلابی در ١٣ آذر ۱۳۵۷ به دست ماموران دژخیم پهلوی به شهادت رسید و به صورت مخفیانه پیکر این شهید انقلاب خاکسپاری شد.

فرمانده حوزه بسیج قدس دیر در این مراسم گفت: آبروی محله عنوان یادواره شهدا است که در پاسداشت فداکاری‌ها و ایثارگری‌های آنان و نیز تکریم از مقاومت و بردباری خانواده‌های معظم آنها در مقابل منزل یکی از شهدا  برگزار می‌شود.

پاسدار بسیجی علیرضا پرهیزگار با بیان اینکه شهدا جان خود را نثار کردند تا اهداف متعالی امام که همان زنده نگه داشتن اسلام ناب محمدی است به سرمنزل مقصود برسد، اظهار داشت: حضور و حمایت ملت بصیر ایران از انقلاب همواره برای دنیا اثبات شده و ملت ایران بار دیگر با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وفاداری خود به انقلاب و نظام را اثبات خواهند کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر