پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۷۸۱
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۳

فکرشهر: فرماندار شهرستان تنگستان گفت: یکی از بحران هایی که در تنگستان وجود دارد در بحث آب است و احداث آبشیرین‌کن و تکمیل سدها در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالحسین رفیعی‌پور ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران و رسانه‌های جمعی شهرستان ضمن تبریک  چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: تنگستان دین خود را با مبارزات رئیسعلی دلواری، زایر خضرخان اهرمی و احمد خان و باقرخان تنگستانی و بزرگانی چون آیت الله علم الهدای اهرمی، آیت الله  جمی و آیت الله حق شناس به نظام جمهوری اسلامی و آب و خاک کشور ادا کرده است و وظیفه ماست به عنوان خدمت گذار دین خود را نسبت به مردم این دیار ادا کنیم.

وی تصریح کرد: تنگستان را بعنوان شناسنامه استان بوشهر می شناسند ولی جایگاه امروز شهرستان تنگستان دراستان بوشهر و در بین شهرستان های استان بایستی بالاتر قرار بگیرد.

فرماندار تنگستان خاطرنشان کرد: نیاز است بیشتر تلاش  شود در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم در تنگستان که امروز نرخ ۱۸ درصد بیکاری مبین کمبود های است که در شهرستان وجود دارد.

این مقام عالی دولت در تنگستان بیان داشت: امروز ظرفیت‌های بسیار خوبی در تنگستان وجود دارد و در هر زمینه ای که نگاه کنید پتانسیل های بسیار خوبی وجود دارد، در حوزه شیلات پرورش ماهی، میگو و آبزی پروری  شهرستان تنگستان مقام اول در استان دارا است.

وی افزود: در حوزه ساحل تنگستان سواحل بسیار بکر که بالغ بر ۹۰ کیلومتر است برای شیلات، دریا نوردی و تجارت و گردشگری بسیار مناسب و در حوزه های کشاورزی و معادن نیز دارای ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت به بهترین نحوه ممکن جهت عمران و توسعه  شهرستان استفاده شود.

رفیعی پور با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی تنگستان در بخش راه‌های مواصلاتی آن است که بسیار حادثه خیز هستند بیان کرد: جاده قدیم چاه تلخ  به دلوار و دلوار به محمد عامری به علت حادثه خیز بودنشان اعتبار لازم برای تعریض و حذف نقاط حادثه‌خیز آن تخصیص و مناقصه هم برگزار شده است و یکی از اولویت های بسیار مهم شهرستان بحث راه اهرم  به برازجان و بوشهر، دلوار به دیر  است که انشاالله در سفر ریاست جمهور بحث اعتبار آن تعیین تکلیف خواهد شد.

این مقام عالی دولت در تنگستان یادآور شد: یکی از دغدغه‌هایی که در شهرستان وجود دارد بحث مبلمان شهری سه شهر دلوار، آباد و اهرم است که از مبلمان بسیار پائینی نسبت به شهرهای دیگر استان برخوردار هستند و یکی از اولویت‌های ما است که در اعتبارات سال ۹۸ بتوانیم در حوزه عمران شهری و مبلمان شهری گام‌های بسیار خوبی برداریم.

 رفیعی‌پور با اشاره به اینکه یکی از بحران هایی که در تنگستان وجود دارد در بحث آب است ادامه داد: احداث سد خائیز یکی ازمطالبات دیرین مردم شهرستان بوده که با پیگیری‌های خوب استاندار بوشهر و همراهی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی این پروژه فعال است.

فرماندار تنگستان با اشاره به اینکه آب‌شیرین‌کن دوم دلوار با ظرفیت پنج هزار متر مکعب مطالعات آن انجام و محل احداث نیز جانمایی شده بیان کرد: پروژه آب شیرین کن ۷۵۰۰ مترمکعبی بخش دلوار در سفر ریاست جمهوری به استان با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال با سرمایه گذاری بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

این مقام عالی دولت در تنگستان با اشاره  به اینکه در دولت تدبیر و امید خدمات زیادی در تنگستان انجام شده افزود: خبرنگاران باید خارج از مسائل جناحی و شخصی  نسبت به انعکاس خدمات دولت برای اطلاع بیشتر مردم در شهرستان اقدام کنند.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید ۵۳ زمین چمن مصنوعی در شهرها و روستاهای  شهرستان احداث و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رفیعی پور با اشاره به اینکه فاز دوم بیمارستان امام حسین (ع) شهر اهرم که یکی از مطالبات دیرین مردم بوده و هست  بیان داشت: در بحث بهداشت و درمان خدمات دولت تدبیر و امید  بسیار پر رنگ است و در دهه مبارک فجر فاز سوم بیمارستان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد و در حوزه بهداشت و درمان شهرستان طی چند ماه گذشته  بیش از ۱۵ پروژه بهداشتی در  شهرستان عملیات اجرایی آنها آغاز و تعداد زیادی نیز به بهره برداری رسیده است.

فرماندار تنگستان با اشاره اینکه در بحث بنادر و شیلات کارهای بسیار خوبی انجام شده خاطرنشان کرد: در حوزه شیلات در شهرستان پرورش ماهی درقفس وسرمایه گذاری بخش خصوصی جهت تولید کشتی با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز که زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را فراهم می کند.

این مقام عالی دولت درتنگستان افزود: در بحث پرداخت تسهیلات اشتغالی زایی روستایی شهرستان تاکنون بیش از ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی پرداخت شده و تنگستان دارای مقام سوم پرداخت تسهیلات اشتغالی زایی روستایی در استان است و پرونده هایی که آماده پرداخت تسهیلات اشتغال زادیی روستایی در استان است با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در مقام اول استان قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های شهرستان بحث گردشگری است بیان کرد: در بحث گردشگری و بوم‌گردی کارهای بسیار خوبی چه درساحل و چه در خائیز درحال انجام است که می تواند بحث اشتغال تا حدودی حل کند.

رفیعی پور یاد آور شد: یکی از حوزه های گردشگری توسعه منطقه آب گرم شهر اهرم است که در دستور کار قرار خواهیم داد چه از اعتبارات ملی و چه تملک دارایی سرمایه ای  شهرستان که بتوانیم یک فضای بسیار خوب ایجاد کنیم.

فرماندار تنگستان گفت: از تشکیل خانه خبرنگاران درتنگستان حمایت می کنیم وسایت های خبری در شهرستان باید با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جهت اخذ مجوز اقدام کنند.

این مقام عالی دولت در تنگستان گفت: مشکل مسیر گادویی به اتوبان را در اینده نزدیک با طرح بسیار خوبی که در حال مطالعه است حل خواهیم کرد.

وی بیان داشت: برای  استفاده از ظرفیت بسیار خوب خبرنگاران در شهرستان هر سه ماه یک بار نشست برگزار خواهیم کرد.

رفیعی پور از خبرنگاران و رسانه های جمعی شهرستان خواست برای توسعه، عمران و آبادی بیشتر شهرها باید با شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها همکاری و همراهی لازم داشته باشند.

فرماندار تنگستان افزود: شهرستان تنگستان چهار دانشگاه با داشتن بیش از ۳ هزار دانشجو یک ظرفیت بسیار عالی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر