جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۷۹۰
يکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۸

فکرشهر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: افزایش فیبرنوری به میزان 2 هزار کیلومتر شهری و بین شهری از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این استان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، علی سملیان افزود: در زمان حاضر همه شهرها و 406 روستای استان بوشهر از اینترنت پرسرعت تری جی و فور جی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: 72 درصد روستا‌های استان بوشهر زیر پوشش سرویس‌های تمامی اپراتور‌های تلفن همراه، 15 درصد 2 اپراتور و 10 درصد خدمات یک اپراتور و تنها سه درصد روستا‌های استان هیچ‌گونه خدمات‌دهی اپراتور‌ها را ندارند که برنامه داریم برای آنها هم خدمات تلفن همراه را پوشش دهیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اضافه کرد: یکی از اتفاق های خوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر اجرای طرح رومینگ در 390 روستا است.

سملیان با اشاره به افزایش ضریب نفوذ اینترنت در استان بوشهر گفت: امروز پهنای باند ورودی اینترنت در این استان 120 گیگ است که تنها یک سوم ترافیک آن پر شده و آمادگی واگذاری اینترنت به شرکت های فعال وجود دارد.

وی درباره بهره‌مندی روستائیان از اینترنت پرسرعت گفت: طرح گسترده‌ای در کشور برای اینترنت پرسرعت در 28 هزار روستای کشور دردست اجراست که 406 روستا در استان بوشهر آماده‌ی استفاده از خدمات این طرح و 115 روستای استان هم امکان واگذاری تلفن ثابت بر بستر اینترنت را دارند که زمینه ای مهم برای حمایت از کسب‌ وکار‌های آنان است. 

سملیان یادآور شد: افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در جاده های اصلی و پوشش تلفن همراه در 87 درصد روستاهای استان از جمله دیگر اتفاق های خوب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان بوشهر است.

وی گفت: در اجرای زیست بوم فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اقدام به ایجاد شتاب دهنده در استان بوشهر کرد و براین اساس چهار تیم زیر پوشش قرار گرفتند.

سملیان افزود: این شتاب دهنده در بحث سرمایه گذاری روی تیم ها و ایجاد کسب و کارهای نوپا سرمایه گذاری می کند.

وی یادآور شد: اپراتورهای تلفن همراه تاکنون سه هزار میلیارد ریال برای افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه و 406 روستایی که اینترنت پرسرعت دارند سرمایه گذاری انجام داده اند.

سملیان گفت: در شاخص‌های توسعه ‌یافتگی ارتباطات و فناوری اطلاعات بر پایه شاخص‌های بین‌المللی استان بوشهر رتبه نهم کشور را داراست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر