شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۸۳۷
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۲

فکرشهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه اجرایی مدیریت پسماندها در پارک ملی نای‌بند با همکاری صنایع پارس جنوبی در شهرستان عسلویه آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فرهاد قلی‌نژاد صبح امروز در نشست بررسی اجرای مدیریت پسماند در عسلویه، پارک ملی دریایی نای‌بند را  به عنوان نخستین پارک ملی دریایی کشور دانست و اظهار داشت: توجه به حفاظت محیط زیست منطقه پیرامونی صنایع پارس جنوبی از اولویت‌ها است.

وی از اجرای طرح‌های کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی خبر داد و بیان کرد: در راستای حفاظت محیط زیست مناطق پیرامونی صنایع پارس جنوبی، برنامه اجرایی مدیریت پسماندها در پارک ملی نای‌بند با همکاری صنایع مستقر در شهرستان عسلویه آغاز شده است.

 مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: برنامه مدیریت پسماندها، شامل نصب سطل زباله و برنامه جمع آوری و پاکسازی و آموزش‌های محیط زیست با همکاری شرکت مجتمع پتروشیمی جم در پارک ملی نای‌بند اجرایی شده که در این برنامه ضمن ارائه آموزش‌های لازم، پسماندها توسط صنایع مذکور جمع آوری و به محل‌های مجاز دفع پسماندها منتقل می‌شوند .

قلی‌نژاد افزود: پارک ملی، دریایی نایبند در جنوب بوشهر در منطقه عسلویه قرار دارد و از مجموعه  باارزش و کم نظیر گیاهی و جانوری تشکیل شده که مهم‌ترین ویژگی‌های آن وجود سواحل متنوع حفره‌ای، ماسه‌ای، مرجانی و جنگلی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه  هم گفت: بدنبال استقبال مجتمع‌های پتروشیمی در برنامه‌های پاکسازی سواحل این اداره نسبت به قطعه بندی سواحل و تحویل به آن مجتمع‌ها برای پاکسازی آن سواحل اقدام کرد که برنامه پاکسازی به‌صورت منظم و ماهانه از طرف مجتمع‌های پتروشیمی در حال اجرا است.

 مصطفی موذنی ،  خاطر نشان کرد: با توجه به ورود گردشگران به پارک ملی دریایی نای‌بند مدیریت پسماندها برای جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست بسیار مهم و ضروری است و مشارکت صنایع در برنامه مدیریت مذکور بسیار جای تقدیر دارد .

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر