جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۸۶۷
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با تاکید بر حمایت از نویسندگان و ادبا گفت: در راستای حمایت از ناشران و نویسندگان در ۱۰ ماه امسال ۱.۵ میلیارد ریال کتاب از نویسندگان استان بوشهر خریداری شد .

به گزارش فکرشهر از تسنیم، فاطمه کرم‌پور ظهر امروز در نشست با مسئولان بخش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه هنرمندان نقش مهم و تاثیرگذاری در فرهنگ سازی دارند اظهار داشت:  بازگویی وقایع انقلاب و عرصه‌های دیگر به نسل جدید جامعه، رسالت هنرمندان است که باید این قشر به این  مهم توجه ویژه‌ای کنند.

وی با تاکید بر حمایت  از نویسندگان و ناشران تصریح کرد: در 10 ماه امسال در راستای حمایت از نویسندگان و ناشران  1.5 میلیارد ریال کتاب از ناشران و نویسندگان استان بوشهر در موضوعات شعر، مذهبی، کودک و نوجوان، دفاع مقدس، رمان، فرهنگی و هنری، ادبیات، تاریخی و اجتماعی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خریداری شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه  47 انتشارات و 500 نویسنده در استان بوشهر مشغول به فعالیت هستند اظهار کرد: 8 هزار و 960 جلد کتاب از 70 ناشر و نویسنده سراسر استان بوشهر در 10 ماه امسال خریداری شده و از هفته آینده توزیع می‌شود.

کرم‌پور از رشد 13 درصدی خرید کتاب  از نویسندگان و ناشران  استان بوشهر در 10 ماه امسال نسبت به سال قبل خبر داد و افزود:  حمایت از نویسندگان و ناشران استانی، تشویق و ترغیب نویسندگان جوانان و نوجوانان به نشر کتاب و توزیع و معرفی آثار نویسندگان استان در سطح ملی از اهداف این اقدام است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران خاطر نشان کرد: در بخش استمرار جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران، روستاها و مناطق عشایری برگزیده چهار دوره قبل این جشنواره به رقابت پرداختند که در این بین روستای چهار روستایی از شهرستان گناوه استان بوشهر در بین 10 روستای برگزیده قرار گرفت.

وی با بیان اینکه استان بوشهر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در حوزه کتاب‌خوانی دارد گفت: با این ظرفیت امیدوارم با همکاری دستگاه‌های اجرایی مقام‌های برتر درخور این استان کسب شود.

   کرم‌پور عنوان کرد: امروزه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی یک وظیفه همگانی است که باید اهمیت ویژه به این مقوله داده شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر مطالعه کتاب را یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی بیان کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی با ارائه کتاب‌های ارزشمند می‌تواند تاثیرات مستقیم و مثبت در این راستا داشته باشد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر