شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۸۹۶
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

فکرشهر:  نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نگاه ویژه به آموزش و پرورش گفت: تقویت بخش تعلیم و تربیت نیازمند افزایش مشارکت مردم است.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدباقر سعادت عصر چهارشننبه در گردهمایی مدیران آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته طی چهار سال اخیر شاهد توسعه قابل قبولی در آموزش و پرورش استان بوشهر بودیم.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موفقیت‌ها با همکاری تمام معلمان و مدیران مدارس با مدیریت اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفته و معلمان نقش مهمی در این پیشرفت داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه همگان باید خود را مکلف به مشارکت با آموزش و پرورش بدانند  ادامه داد: دوره ابتدایی شالوده آموزش و تربیت نیروی انسانی است و رسالت بسیار عظیم و بزرگی بر عهده مدیران و معلمان این دوره تحصیلی است.

سعادت ادامه داد: کار معلمان دوره ابتدایی با توجه به اینکه  دانش آموزان هنوز الفبای آموزش را نمی دانند و همچنین پرورش استعدادهای متفاوت در بین دانش آموزان کار بسیار سختی است.

وی با بیان این که همه مردم و دستگاه ها باید در آموزش کودکان جامعه همکاری لازم را با آموزش و پرورش داشته باشند تصریح کرد: تعلیم و تربیت نیروی انسانی زمانی به خوبی انجام می شود که همه مردم در موضوعات آموزش و پرورش مشارکت داشته باشند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: کارهای بزرگی در آموزش و پرورش کشور اتفاق افتاده است اما باید اذعان داشت که کافی نیست و بیش از این نیاز است.

سعادت افزود: سرانه دانش آموزان در کشورهای مختلف و پیشرفته جهان نسبت به سرانه تخصیص یافته دانش آموزان کشور ما تفاوت معناداری دارد و تا زمانی که نگاه ها به امر تعلیم و تربیت تغییر نیابد مشکلات به قوت خود باقی خواهد ماند و این تغییر به دست حاکمیت آن جامعه برمی آید.

وی با اشاره به این که سیاست‌گذاری‌ها قبل از ورود به مجلس باید به این باور باشد که توسعه و رشد هر کشوری به توسعه در رشد آموزش و پرورش آن کشور بستگی دارد یادآور شد: اگر ما به این باور رسیدیم که آموزش و پرورش می‌تواند توسعه جامعه یک کشور را رقم بزند آن زمان قابلیت برنامه ریزی دقیق تر وجود دارد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: تا زمانی که آموزش و پرورش را مانند دیگر وزارتخانه ها تلقی کنیم و در تخصیص بودجه برای امر تعلیم و تربیت کم لطفی داشته باشیم پیشرفتی نخواهیم داشت.

این مقام مسئول یادآور شد: اگر سرانه دانش آموزی را به ۱۰ برابر تغییر دهیم بدون شک وضعیت آموزشی کشور دستخوش تحول بسیار عظیمی خواهد شد و باید صادقانه گفت که این اتفاق نیفتاده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر