شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۸۹۷
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰

فکرشهر:  مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: نیروی انسانی آموزش ابتدایی به ویژه آموزگاران در استان بوشهر توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، ناصر کرمی عصر چهارشنبه در گردهمایی مدیران مدارس ابتدایی استان بوشهر اظهار داشت: مهمترین دوره تحصیلی و دوره زندگی برای بچه ها دوره ابتدایی است و این دوره باید برای همه دست اندکاران آموزش و پرورش مورد توجه ویژه باشد.

کرمی با بیان این که در این دوره باید در اجرای به پارامترهای مهم و ضروری مانند همراه کردن خانواده و محتوای درسی کوشیده شود ادامه داد: مدیران مدارس باید هنر همراه کردن والدین با معلمان را داشته باشند و این همراهی بهترین بستر را برای معلمان ایجاد خواهد کرد و همچنین محتوای آموزشی باید ملاک اصلی مدارس باشد.

وی با اشاره به این که  وظیفه همه مسئولان جامعه است که بستر را برای مدیران مدارس مهیا کنند تصریح کرد: دنیای امروز در آموزش ابتدایی چه رویه ای را در پیش گرفته است و توقعات مردم در چیست و باید و نباید های این دوره و کشورهای صاحب سبک چه اولویت هایی در این دوره داشته اند از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه ویژه در آموزش و پرورش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با تاکید بر اینکه نقشه راه آموزش و پرورش استان، سند تحول بنیادین است و مطالعه سند مورد تاکید است افزود: فعالیت موجود در آموزش و پرورش باید بر مبنای سند تنظیم شود و اگر جایی از سند برای شما قابل پذیرش نبود باز حق توقف در اجرای سند را برای ما وجود ندارد.

کرمی ابراز داشت: آموزش و پرورش کمبودهای زیادی دارد ولی این کمبودها نباید در رشد سرمایه های آینده کشور خللی ایجاد کند و باید این را در خاطر داشته باشیم که نسبت به دانش آموزان مسئولیت داریم.

وی تصریح کرد: جلوگیری از ورود موسسات غیرمجاز، عدم توزیع کتب کمک درسی بین دانش آموزان مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش و باید مدیران نسبت به آن توجه داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که توانمندسازی نیروی انسانی از دیگر برنامه آموزش ابتدایی بوده است که در راستای طرح تقویت بنیه علمی اجرا شده است اظهار داشت: اهتمام ویژه آموزش و پرورش استان در طرح تقویت بنیه علمی، دوره ابتدایی و توانمندسازی نیروی انسانی به ویژه آموزگاران است و باید توانمندسازی نیروی انسانی به حد مطلوب برسد تا پای موسسات از زندگی خانواده برچیده شود.

کرمی در ادامه یادآور شد: از مجموع ۲۳۰ هزار دانش آموز استان ۱۲۳ هزار و ۹۸۳ دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیل می کنند که آموزش این تعداد دانش آموز بر عهده پنج هزار و ۲۰۰ همکار در دوره ابتدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در دوره آموزش ابتدایی استان ۳۰۸ مدرسه دولتی، ۱۷۰ مدرسه غیردولتی در سطح شهر فعالیت دارند و ۴۵۸ مدرسه دولتی و ۱۴ مدرسه غیردولتی در روستا فعال هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به دوره تاثیرگذار پیش دبستانی در دوره ابتدایی در سال جاری بیش از ۱۷ هزار ۶۰۰ نوآموز پیش دبستانی جذب شدند و نسبت به سال گذشته استان رشد شش هزار نفری در جذب نوآموزان پیش دبستانی داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر