جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۹۲۶
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۷

فکرشهر:  نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمبود قابل توجه نیروی انسانی در مدارس گفت: آموزش و پرورش مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر از مهر، سید کمال الدین شهریاری صبح پنجشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به این که زمانی که ژاپن با خاک یکسان شد اولویت این کشور در بازسازی ها آموزش و پرورش بود اظهار داشت: سرمایه گذاری ژاپن در آموزش و پرورش باعث جهش و رشد این کشور در بیشتر زمینه ها شد و اعتقاد این کشور بر این بود که اگر آموزش و پرورش ساخته شود همه چیز ساخته خواهد داشت.

شهریاری ادامه داد: جایگاهی که برای آموزش و پرورش در فرهنگ تاریخی، انقلاب، قانون اساسی و اسناد بالادستی در سیاست های ابلاغی و احکامی تعریف شده است جایگاه بسیار رفیعی بوده است.

وی تصریح کرد: در سیاست گذاری های کلان، آموزش و پرورش خیلی مورد توجه است و هدف کشور در اعتلای آموزش و پرورش دستیابی به رتبه اول منطقه بوده است که نشان از این توجه است.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی تقسیم بودجه، دخل و خرج منابع و مصارف کشور بررسی می شود در هر زمینه که کمبودی ایجاد می شود متاسفانه از آموزش و پرورش می کاهیم.

شهریاری با بیان این که آموزش و پرورش بعد از انقلاب سال به سال مورد بی توجهی قرار گرفته است یادآور شد: در زمان جنگ با تمام تنگناهای مالی، اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش سر جای خود بود و مدارس ساخته می شد و در اعتبارات جاری نیز اقلام یک و دو جاری پرداخت می شد.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش در این سال ها هم به لحاظ فیزیکی و هم تجهیزات و نیروی انسانی فقیرتر از گذشته است و تا زمانی که حقوق یک آشپز صنعت نفت از یک معلم بیشتر باشد انتظاری غیر از این نباید داشت.

شهریاری بیان داشت: با وجود کمبود اساسی در نیروی انسانی و مدرس، معلمی استخدام نمی شود فقط از عده ای بیگاری کشیده می شود که این بیگاری نیز برای این افراد جز احساس حقارت چیزی در بر نخواهد داشت و این امر سبب افت تحصیلی خواهد شد.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش و پرورش در این سال ها با توجه به محدودیت هایی که در منابع است مورد بی مهری بیشتری قرار گرفته است بودجه جاری در آموزش و پرورش نسبت به تعداد دانش آموزان کم است.

وی با بیان این که همواره سعی بر این بوده است که هزینه های مصرفی کاهش پیدا کند اضافه کرد: تا زمانی که به بودجه جاری در آموزش و پرورش به عنوان هزینه مصرفی نگاه شود محکوم به کاهش بودجه و هزینه در آموزش و پرورش خواهیم بود.

شهریاری با تاکید بر این که تخصیص بودجه در آموزش و پرورش یک سرمایه گذاری است اظهار داشت: بزرگترین سرمایه گذاری در کشور سرمایه گذاری در آموزش نیروی انسانی و تربیت نیروی لازم است.

شهریاری با بیان اینکه حق استان بوشهر با تامین بیشترین منابع برای کشور ادا نشده است و عدم توازن در کل کشور مشاهده می شود در پایان خاطرنشان کرد: حداقل در خود استان باید به همه شهرستان ها و مناطق و همچنین نهادها به یک چشم نگاه کرد و باید دنبال توازن بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر