چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۹۲۷
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۰

فکرشهر:  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر از تلاش ویژه برای تامین وسایل گرمایشی و سرمایشی در مدارس استان خبر داد و گفت: استان بوشهر ۷۳۱ کلاس تخریبی دارد.

به گزارش فکرشهر از مهر، احمد مرادی صبح پنجشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این که در برنامه طرح تحول بنیادین عددی به نام سرانه آموزشی قید شده است که طبق آن در سال ۱۴۰۰ کشور باید به سرانه ۸.۳۹ برسد اظهار داشت: آموزش و پرورش استان در این زمینه با سرانه ۶.۴۷ از میانگین کشوری بالاتر است.

مرادی با اشاره به این که سرانه میانگین کشوری ۵.۱ متر مربع است ادامه داد: این سرانه در شهرستان دشتی ۷.۸، در منطقه کاکی ۶.۸، در شهرستان تنگستان ۸ و سرانه منطقه دلوار نیز ۶.۳ است که همگی از میانگین سرانه کشوری بالاتر است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به سرانه ۸.۳۹ و وضعیت مطلوب در استان، حدود ۲ هزار و ۲۵۷ کلاس درس نیاز است که شهرستان دشتی ۳۴ کلاس، منطقه کاکی ۴۳ کلاس، شهرستان تنگستان ۲۱ کلاس و منطقه دلوار نیز ۸۵ کلاس نیاز به ساخت است.

فضاهای تخریبی در اولویت است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به اینکه در استان ۷۳۱ کلاس تخریبی وجود دارد که حدود ۲۴ درصد کلاس‌های تخریبی که چیزی حدود ۱۷۷ کلاس تخریبی است در این چهار شهرستان و منطقه است یادآور شد: در این مناطق آموزشی برای رسیدن به سرانه مطلوب باید ۱۸۳ کلاس درس جدید اضافه شود و همچنین به همین اندازه نیاز است که کلاس های تخریبی در  این مناطق بازسازی شود.

مرادی ابراز داشت: طبق مدیریت استان، فضاهای تخریبی در اولویت قرار دارند و این اقدام از بخش دلوار شروع شده است که در همین راستا بانک کشاورزی قانع شد در روستای بنجو منطقه دلوار سرمایه گذاری کند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اضافه کرد: طبق بند «ب» ماده ۶۵  قانون الحاق سال۱۳۹۳ مجلس، ۲۰ درصد فروش گاز خانگی برای استاندارسازی وسایل گرمایشی و سرمایشی به مدارس کشور تعلق گرفت که با توجه به نیازمندی مدارس به وسایل گرمایشی و سرمایشی در بودجه سال جدید، وزرات آموزش و پرورش خواهان افزایش ۲۰ درصد به ۵۰ درصد است.

تامین وسایل سرمایشی

وی با اشاره به اینکه هفت ماه سال تحصیلی استان در شرایط آب و هوایی گرم سپری می شود و با توجه به فرسایشی که سالانه در وسایل سرمایشی که کیفیت آموزش و پرورش را تحت شعاع دارد اتفاق می افتد افزود: از نماینده مردم در مجلس خواستار رایزنی در این زمینه بین نماینده ها برای رای موافق به طرح هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: آموزش و پرورش استان درخواست حدود ۳ هزار کولر دارد و همچنین به دلیل استهلاک وسایل سرمایشی سالانه ۱۰ درصد کولرهای موجود نیاز به جایگزینی دارند و با این اوصاف حدود شش سال طول خواهد کشید تا به وضع مطلوب برسیم، هر چند که طی ۴ سال گذشته ۳ هزار و ۱۷۰ کولر در سطح مدارس نصب شده اند.

مرادی همچنین خواهان افزایش درصد سهم آموزش و پرورش از ارزش افزوده شد و خاطرنشان کرد: سهم آموزش و پرورش از ارزش افزوده در پوشش فضاهای ورزشی به خصوص در زمین چمن و سالن ها کمک خوبی به آموزش و پرورش بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر