پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۹۲۸
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۶

فکرشهر:  مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تضییع حق آموزش‌وپرورش استان بوشهر در استفاده از معافیت‌های مصرف انرژی به خاطر مصرف بالای برق و مصرف پائین گاز خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، ناصر کرمی صبح پنجشنبه در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به این که آموزش و پرورش مبنای معیار سنجی پیشرفت کشورهای توسعه یافته است اظهار داشت: کشورهایی پیشرو و توسعه یافته هستند که آموزش و پرورش قوی دارند و به عکس، کشورهایی هم که در جا می زنند بنا به داشتن آموزش و پرورش ضعیف است.

کرمی  با بیان این که تاثیر آموزش و پرورش بر جامعه یک موضوع مبرهن است و نیازی به تفسیر ندارد ادامه داد: معلمان به عنوان یک قشر کم توقع بیشترین تاثیر را بر ارتقای کمی و کیفی آموزش و پرورش دارند و نیاز است که دولت و جامعه به این قشر زحمتکش توجه بیشتریداشته باشند تا شاهد رضایت و به تبع پیشرفت کشور باشیم.

وی تصریح کرد: جایگاه آموزش و پرورش استان با آن چه مدنظر برنامه ریزان آموزشی استان در آموزش و پرورش است شایسته تاریخ و مردم شریف بوشهر نیست و باید جایگاه آموزش و پرورش در این سال ها جایگاه بهتری باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: در سال های اخیر روند رو به رشدی در شاخص های مختلف آموزشی و پرورشی داشتیم ولی هدف اصلی آموزش و پرورش استان قرار گرفتن در نیمه بالای استان ها و نگاه بلندمدت استان قرار گرفتن در بین چند استان برتر در شاخص های آموزشی و پرورشی است.

کرمی ابراز داشت: دوری از مرکز، بدی آب و هوا، مهاجرت نیروی انسانی با تجربه از استان، هزینه بالای زندگی و کمبود امکانات در زمینه های متفاوت باعث افت کیفیت آموزشی و عدم دسترسی به جایگاه مطلوب استان است.

وی یادآور شد: در سال های گذشته به دلیل مزایای مناطق کم برخورداری همچون بوشهر در حقوق ها، نیروهای آموزشی توانمندی وارد استان می شدند ولی اکنون آموزش و پرورش استان به اجبار باید از نیروهای آزاد و حق التدریس استفاده کند که این امر بر کیفیت آموزشی تاثیر دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که در قانون برنامه توسعه ششم رایگان شدن مصرف انرژی از احکام برنامه بوده است یادآور شد:  طبق نامه رسیده از وزارت متبوع سقف عددی معینی برای مصرف انرژی مدارس در نظر گرفته شد.

وی افزود: معافیت ۱۸۱ میلیون تومانی برای آب، معافیت ۷۷۳ میلیون تومانی برای برق و معافیت مصرف گاز را همین طور اعلام کرده اند.

کرمی با بیان این که بیشترین معافیت به مصرف گاز تخصیص داشته شده است و بیشتر مناطق سردسیر از این طرح سود خواهند برد ادامه داد: بوشهر به عنوان یک منطقه گرم که همه مدارس آن فقط ۱۴ میلیون تومان مصرف گاز دارند نمی تواند از این معافیت ها سود لازم را بهره گیری کند و با مصرف برق ۳ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومانی حق آموزش و پرورش استان ضایع می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: مهاجرت از روستاها به سمت مرکز استان و مرکز شهرستان ها باعث تعطیلی چند مدرسه شبانه روزی شده است و با وجود  مشکلات پیش آمده و با توجه به نیاز مردم سعی در استفاده از این مدارس می شود.

وی با بیان اینکه دانش آموزان منطقه دلوار به دلیل نزدیکی به مرکز استان تا پایه نهم در این منطقه آموزش می‌بینند و دانش آموزان نخبه این منطقه در دوره متوسطه دوم با حضور در مدارس خاص و یا مدارس برتر مرکز استان، این منطقه را ترک می کنند اظهار داشت: خروجی آموزش و پرورش در دوره متوسطه دوم است که این منطقه با توجه به این اتفاق، خالی از دستاورد در این دوره می شود.

کرمی بیان داشت: دانش آموزان استان در همه مناطق توقع کلاس های هوشمند دارند و با توجه به هزینه زیاد این امکانات نیاز به توجه بیشتر در این مقوله توسط خیرین و مسئولان است.

نظرات بینندگان
شهروند
|
-
|
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۸
درود بر جناب کرمی که واقعا دلسوزانه در راه اعتلای اموزش و پرورش تلاش میکنند 
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر