پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۹۳۷
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵

فکرشهر: با حضور مسئولان استانی و تعدادی از مهمانان خارجی جشنواره تجربیات بین‌المللی کارآفرینی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران صبح پنجشنبه در جشنواره بین‌المللی تجربیات برتر کارآفرینی در بوشهر اظهار داشت: رشد علم و دانش و فناوری نقش مهمی در توسعه اقتصادی داشته است.

پدرام سلطانی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه کارآفرینی بیان کرد: باید شرایط پایداری در حوزه کارآفرینی ایجاد شود و به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور از این ظرفیت استفاده شود.

وی با بیان اینکه باید تعریف صحیحی از کارآفرینی صورت گیرد، ادامه داد: از تحولات صنعتی و مفاهیم اقتصادی و کارآفرینی در دنیا عقب ماندیم که این عقب‌ماندگی باید به نحو مطلوبی جبران شود.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه ۸۰ درصد اشتغال کشور در بخش خصوصی و مابقی آن دولتی است بیان کرد: جامعه جهانی با ایجاد ارتباطات گسترده این اقتصاد را شکل می‌دهند.

کار تیمی باعث موفقیت‌های بیشتری می‌شود

توماس اندرسون استاد دانشگاه یونگ وپینگ سوئد نیز در این نشست بر لزوم توجه به نیروی انسانی تاکید کرد و اظهار داشت:‌ ایران دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده شود.

وی با اشاره به عدم ارتباط مناسب بین تحصیل و آموزش با مسائل حوزه کار و بویژه کارآفرینی خاطرنشان کرد: پراکندگی و گسستگی اقتصاد در ایران با استفاده از ظرفیت‌های کارآفرینی ترمیم می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر