پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۹۳۸
پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸

فکرشهر: مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: ۷۳۱ کلاس تخریبی در استان نیاز به بازسازی دارد که ۲۴ درصد کلاسی‌های تخریبی حدود ۱۷۷ کلاس در چهار منطقه دشتی، کاکی، تنگستان و دلوار قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد مرادی صبح امروز در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه تا سال 1400 کشور باید به سرانه فضای آموزشی 8.39 متر مربع برسد اظهار داشت: آموزش و پرورش استان بوشهر در این زمینه با سرانه 6.47 متر مربع از میانگین کشوری بالاتر است.

مرادی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی میانگین کشوری 5.1 متر مربع است گفت: این سرانه در شهرستان دشتی 7.8، در منطقه کاکی 6.8، در شهرستان تنگستان 8 و سرانه منطقه دلوار نیز 6.3 متر مربع است که همگی از میانگین سرانه کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به سرانه 8.39  متر مربع و وضعیت مطلوب در استان، حدود 2 هزار و 257 کلاس درس نیاز است خاطر نشان کرد: شهرستان دشتی 34 کلاس، منطقه کاکی 43 کلاس، شهرستان تنگستان 21 کلاس و منطقه دلوار نیز 85 کلاس نیاز دارد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر با اشاره به اینکه در استان 731 کلاس تخریبی وجود دارد تصریح کرد: حدود 24 درصد کلاسی‌های تخریبی حدود 177 کلاس در چهار منطقه دشتی، کاکی، تنگستان و دلوار است.

وی با اشاره به اینکه در این مناطق آموزشی برای رسیدن به سرانه مطلوب باید 183 کلاس درس جدید اضافه شود گفت: به همین اندازه نیاز است که کلاس‌های تخریبی در این مناطق بازسازی شود.

مرادی با اشاره به اینکه هفت ماه سال تحصیلی استان در شرایط آب و هوایی گرم سپری می‌شود خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش استان درخواست حدود 3 هزار کولر دارد‌ و به سبب استهلاک وسایل سرمایشی سالانه 10 درصد کولرهای موجود نیاز به جایگزینی دارند.

وی بیان کرد: در 4 سال گذشته 3 هزار 170 کولر در کلاس مدارس استان بوشهر نصب شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهرخواهان افزایش درصد سهم آموزش و پرورش از ارزش افزوده شد و خاطرنشان کرد: سهم آموزش و پرورش از ارزش افزوده در پوشش فضاهای ورزشی به خصوص در زمین چمن و سالن‌ها کمک خوبی به آموزش و پرورش بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر