سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۱۸
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۷

فکرشهر:  معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از تقویت برنامه‌های آموزشی خبر داد و گفت: فعالیت‌های صنعت زنبورداری در استان بوشهر گسترش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از مهر، افشین قطبی  به ظرفیت‌های بالای صنعت زنبورداری در استان بوشهر اشاره کرد و اظهار داشت: تقویت و توسعه فعالیت‌های صنعت زنبورداری در استان بوشهر را در دستور کار داریم و آموزش به عنوان یکی از راهکارهای اصلی مد نظر است.

وی استفاده از علوم و فنون جدید زنبورداری را یکی از ضرورت‌ها برای رونق صنعت زنبورداری دانست و ادامه داد: در همین راستا در طول سال کارگاه‌های متعدد آموزشی زنبورداری برای فعالیان این حوزه در استان بوشهر برگزار می‌شود.

قطبی افزود: این دوره‌ها به منظور افزایش اطلاعات علمی روز زنبورداران، افزایش تولید و بهره وری، هدایت زنبورداران به سمت تولید فرآورده های جانبی کندو مانند تولید ملکه، ژله رویال، گرده گل، بره موم و زهر زنبورعسل برگزار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: زنبورداران بومی و مهاجر علاقمند و همچنین متقاضیان جدید حرفه زنبورداری، می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی بیان کرد: از جمله دوره‌های آموزشی می‌توان به مهارت عمومی پرورش زنبورعسل، تولید وپرورش ملکه، تولید و برداشت ژل رویال وگرده گل، مبارزه با بیماری‌ها و آفات زنبور عسل، استحصال زهر زنبور عسل و آموزش زنبورداری پیشرفته و صنعتی است.

قطبی تصریح کرد:‌ برگزاری این دوره‌های آموزشی نقش بسیار مهمی در راستای بهبود وضعیت تولید خواهد داشت و تلاش داریم که این دوره‌ها با بالاترین کیفیت برگزار شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر